Pia-Maria

Alla inlägg den 18 december 2011

Av Pia-Maria - 18 december 2011 18:54

 Idag har jag nog allt blivit slagen på "köksfingrarna" av min make!

Strax efter kl 9 ställde vi oss och började med pepparkaksbaket.

Pelle hade då sagt att han vill göra ett pepparkakshus som ser ut som vårat hus.

Yeaaahhh right att det går!

Sagt och gjort.

Papper o penna åkte fram, mallar ritades.

Under tiden stod jag med Alfred och försökte baka pepparkakor.

Och detta är jag så kass på!


    

Dinousarier blev det ju förstås!


Sen var det idas tur, men hon klarade ju sig själv!


  


Sen stod Pelle i köket i flera timmar och styrde med sitt hus.


      


under tiden testade jag på att göra Whiskey-toppar till pappa & Pelle.

De tyckte om dom i a f :-)


Under tiden hann barnen ut och styra i snön som hade kommit, rullade ihop första snögubben.


  

Jättefin med vantar och mössa, tills vi insåg att i full fart kom Alfred springades utan mössa o vantar.

Snäll syster att klä av lillebror för att göra färdigt sin snögubbe!


Så nu på kvällen färdigställde Pelle huset och jag är så

STOLT & ÖVERRASKAD

 över hans talang!

Ett pepparkakshus över vårat hus!


    


  


  


Visst blev det likt???!!!!


 

      

   

Världens finaste barn med en mycket trött mamma!


och så kan jag berätta en hemlighet!

Min Muppoiphone har ju ballat ur helt och hållet så idag beställde jag en ny mobil som bör komma till mig veckan som kommer!!!



HTC Sensation !!!


Tack snälla älskling att jag fick beställa den innan mitt abonnemang gått ur!


Nu blir det full rulle denna vecka !


Men nu har jag bjudit på 2 dagars bloggande fullt med bilder så

KOMMENTARER TACK!!!!

:-)



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards