Pia-Maria

Alla inlägg under november 2012

Av Pia-Maria - 7 november 2012 13:15

Nu börjar mitt tålamod igen ta slut på denna lånmga story om vattnet. Våran blandare gick "plötsligt" sönder när dom hade, efter 1½ månad åtgärdat luften som fanns i vårt vatten. Det skulle ta upp emot 1 vecka att få nya blandaren. Jo visst....Det hade gått 1 vecka i måndags. Nu försöker vi både få tag i rörmokaren och eksjöhus för att höra var vår blandare är. Vi kan ju inte använda badkaret/duschen där inne. * lååång mutter*

Börjar bli jävligt trött på detta.Idag har vi ju bott i vårt hus i 2 månader och ännu inte anses som helt klara!


Men men....


Sen bara älskar jag föräldrar med lite planering. INTE! Jävla skit. Ida kom med en lapp igår om att det skulle vara födelsedagsdisco på LÖRDAG med hela klassen. Mitt inne i centrala Norrköping!


Så Pelle och jag jobbar ju fre-lör-sön. Fått styra för att få allt gå ihop med 3 ungar så är det någon jävel som ska få för sig att få in ett jävla disco!

Klart Ida ska gå, men tack för den.

Jag får åka in till stan sen för att köpa detta jävla paket!


Fan tror dom alla är lediga på helger? Blir så trött på alla sena jävla kalas som ska komma samma vecka. Händer ju jämnt!


Nepp dax att vila... tröttheten är enorm just nu!



Av Pia-Maria - 6 november 2012 20:45

ja precis som det låter..övertid 2 dagar i rad, men men....


imorgon blir det full rulle med körningar till returpunkten!


Nu dax att sussa kudden.


Säger bara en sak...


fan så bra jag var idag ;-)

 

Av Pia-Maria - 4 november 2012 18:23

Jahopp....

i nya huset så kom det en ny regel. Varann söndag när jag är ledig så ska inga besök vara, vi ska vara hemma för då är det städning som gäller!

Alla ska hjälpas åt.

Sen vi började med det så har det gått jättebra.

Ungarna vet vad dom ska göra och jag och Pelle har kommit i bra flyt tillsammans så vips så är det gjort!


Idag har vi även fyllt släpkärran med skräp som jag hoppas vi kan köra bort på onsdag!

Och jag fick sån hjärnsläpp. Här kommer Pelles och min konversation!


P: Du måste ställa stenen bak, för den är baktung!
Pia: Vadå ? Släpp den bara! Jag har ju ställt stenen under ( alltså där fram )
P: Jag kan ju inte släppa den för den är BAKTUNG!

Pia: Va?? JAG FATTAR INTE!!!


Jag fick totalt hjärnsläpp vad Pelle menade med baktung! HAHAHAAHA!!!

Fast jag tror Pelle älskar mig ändå ;-)


Bingolottorna ligger på bordet, snart dax att inta soffan, med tända ljus och mys. Invända den där vinsten som ska få oss att köpa denna till nästa år:

Men var inte oroliga, kommer inte vinsten i år så blir det nästa år.
Vi känner att vi vill bygga vårat soldäck, så gräset för att sen se vart den kan platsa!


Nu ska jag och Pelle jobba 60 tim vecka båda två. SKIT KUL! NOT NOT NOT!


Av Pia-Maria - 3 november 2012 09:40

Idag när jag vaknade så hade jag söndags feeling. Var säkert för att det är röd dag. Men vi fick en lång sovmorgon så det var så skönt!

Snart dax att göra sig iordning och åka och hälsa på Linda & Bebbe.

Ska bli kul att se deras hus!


Sen blir det nog en skön hemmadag!


 

1 år sedan!

Av Pia-Maria - 2 november 2012 09:28

Idag är det äntligen Fredag!

Snart dax för besök av min andra bror Micke med familj.

Ska käka lite lunch ihop och umgås!


Maken jobbar ju idag * morr*, så honom ser jag ikväll :-(


Igår slog jag mig ordentligt på jobbet. Fan vad jobbigt det är att bita ihop och inte visa något när man står bland folk. En tår hann börja rinna på kinden innan jag kom innanför dörren jag skulle till.


Skulle lasta ut mynt från jobbbilen när myntkärran stod ostadigt så jag lastade på mynten och den knockade mig totalt!

Svartnade för ögonen och försöka komma till sans igen och hålla koll på pengarna var fan inte lätt. Hårnålen jag hade under kepsen gjorde ett ytterst lite hål och efteråt kunde man känna kanterna efter myntkärran!

Shiiiit så ont det gjorde!

Lite huvudvärkstabletter och sen fortsatte jag jobba. skam den som ger sig.

hahahha....


Nu dax att int soffläge innan gästerna kommer!

En sån här fast med ett helt handtag knockade mig totalt! ;-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards