Pia-Maria

Alla inlägg under november 2012

Av Pia-Maria - 16 november 2012 17:58

När klockan var 5 så kändes det som mitt i natten. Är så trött och vill bara sova. Har fått ont i halsen och huvudet så allt har verkligen känts segt idag.

Men vi har myst till det lite här hemma så det var så mysigt.

Pelle gjorde pizza, sånt som dom har på reklamen nu och det blev betyg 8 av 10 !

Enkelt, smidigt och gott.

Jag äter ju inte pizza så jag ger inget betyg. Men barnen verkligen älskade det så det var kul!


Så att detta blir verkligen att ha hemma !!!


Ikväll blir det X Factor, myspys och jag lär väl somna i soffan :-)


Imorgon 3-rätters middag med några tjejer från Jobbet. Pelle ska vara kock och barnen ska roa dom andra barnen!

Ser verkligen fram emot det!


Av Pia-Maria - 16 november 2012 13:23

Nu har vi varit iväg och gjort våra 3 grejer på dagens lista.


Nr 1

Prata med skolan! Fick prata med Pontus fröken som inte hade någon som helst aning om vad som hände igår. En tjej klappar på pontus med ett hårt äpple över halsen för att hon inte fick hans riskakor! Så på måndag ska rektorn och lite annan personal bli informerade och jag klargjorde att något snack med hennes föräldrar för att sedan inte hända något mer det accepterar jag inte! Ska inte komma någon yngre tjej och slå på honom!


Nr 2

Hämtade ut mamma & pappas julklapp/present. Blev till en föreställning i Louie De Geer.


Nr 3

Handlade på CityGross och allt är fixat inför tjejkvällen imorgon!


Idag ska jag mysa med min familj. Suga in all energi och kärlek, släppa min dröm om att bli pertfekt och inse att jag är halvtjock med humör hahahahahahaha

Av Pia-Maria - 16 november 2012 08:50

Nu blir det att åka till skolan och slå näven i bordet, eller man kanske ska slå till lärarna. För det verkar ju fullt tillåtet att hålla på så då kan väl jag och Pelle slå dom?
En jävla unge klappade på Pontus igår för att hon inte fick hans riskakor. För mej blir det ett försök till rån i detta sammanhang. Suck.

Av Pia-Maria - 13 november 2012 20:55

I yngre ålder & även i äldre ålder så har jag trampat folk på tårna & sårat folk. Gjort misstag som alla människor gör i olika sorters former.


Jag är ingen perfekt människa. Jag är en människa med större fel o brister än vad jag vill ha, men som jag vet om också.


Efter senaste tidens samtal med alla barnens lärare så återkommer en speciell mening

  De vill vara perfekta !


Alltså i slutänden så handlar det om att barnens mål om att bli perfekta slutar med tårar och besvikelse över att de inte kan.

Likaså jag. Jag är så långt ifrån Perfekt som man kan komma, men ändå vill jag vara det.

Perfekta Frun

Perfekta Mamman

Perfekta kompisen

Perfekta Kollegan


Ja den helt perfektaste som inte har ett hetsigt humör, har tålamod och alltid g o glad. Sen allt runtomkring ska vara perfekt. Hemmet & Ungarna. Mina extrakilon som har fastnat på mej ska anses som välmående, inte som jag ser det, TJOCKIS! Jag drar i min bilring runt magen och suckar att vågen klev över 50 kg gränsen. Den tickar sakta uppåt och jag tröstäter ännu mera. Vad lönar det att bry sig när jag ändå inte blir perfekt?


Ja för den enda jag inte kan påverka att vara/bli perfekt är PELLE. Han är redan perfekt.

Senaste tidens mål med att vara perfekt har fått mig att bli tvärtom. Jag är sur & grinig. Orkar ingeting och är så DÅLIG!

Raka motsatsen mot att vara perfekt.


Jag gråter och inser att jag kommer aldrig blir den PERFEKTA!


Jag/ vi lyckades mot alla odds bygga vårt drömhus. Det kallar jag PERFEKT

Då ska väl allt annat vara perfekt också?


Jag vet att dom omkring älskar mej för den jag är. Inte för den jag vill bli. Men just nu är mina mål högre än vad jag är. Det gör ont att inse att jag kan inte bli bättre än så här. Jag når inte min personliga mål. Så hur fan släpper jag på det hela då?


Hur ska jag kunna känna min egna inre glädje och acceptera mej för den jag är?


Jag får panik, jag mår skit, jag är fast i mitt ekorrehjul!





Av Pia-Maria - 12 november 2012 18:16

Är på träningen nu och kollar på barnen. Dom är så duktiga, men det tycker väl alla föräldrar. Båda ska tävla på söndag så det ska bli kul.

Av Pia-Maria - 12 november 2012 16:09

Så idag var det äntligen dax att gå till banken.

Svärmor var med som moralisk stöd :-)

Måste fixa en grej till med mäklaren sen bara att skriva på och få sina lån bundna.

Äntligen!


Fick el-räkningen häromdagen!

Nu har vi ju en stunds inkörningsperiod för detta hus.
Men räkningen hamnade på 1700:- Och det var ju inte alls farligt ju :-)


Snart dax att åka och lämna ungarna på träningen och jag måste handla.

SUCK!


Av Pia-Maria - 8 november 2012 18:22

Ja för ett gäng mammor blev vi. Var supertrevligt och gårdagens miss av mig blev faktiskt till något bra.

Var så kul att träffa mina jättegamla vänner och att de fick träffa varandra.

Pelle var en superbra värd som lagade lunch till oss.

Det finns alltid folk som kommer att stjäla energi från en men så finns det folk som ger en energi. Det var precis vad mina tjejer gjorde till mig idag. Kände mig full av energi när de hade åkt., Istället för tvärtom.

Imorgon åker Alfred till Gusum och blir borta tills på måndag *snyft*

Hur ska jag klara mig utan lillskit så länge?

Nu har vi gjort en massa läxor med barnen. Fy vad läxor Ida har. SUCK!


Elin & Nova och även bebis i magen



   

Pernilla & Vidar.

Nu tar jag jobbhelg så jag betar av mina 36 tim denna helg :-( Och även Pelle kör dom timmarna i helgen.....


Vad tycker ni om nya färgerna? Blev det för fult?

Av Pia-Maria - 7 november 2012 20:34

När Pernilla var här för ca 2-3 v sedan så frågade hon om hon kunde kika förbi i Nov när hon ändå ska åka ned till sin pappa i åtvidaberg. Självklart sa jag, jag var ju ledig den dagen.

Och nu äntligen har jag fått in en fikadate med en annan vän Elin.


Vad lyckas jag med?


Jo att boka in dom två SAMTIDIGT!


Upptäckte det idag på e.m

Ohhh shiiit...


Jag vägrade ta den fega vägen ur och ljuga. Det gör jag inte. Det är FULT!

Så jag ringde till båda och sa som det var. Jag har gjort fel.

Så vad fasiken.

Dom två har inte sett förut, båda har småbarn

Så vi träffas allihoppa istället!

Båda lät faktiskt glada över situationen så jag får hoppas de kommer tycka om varandra.


Båda dessa tjejer är ju dom 2 jag känts längst i mitt liv!


Så nu kan dom få lära känna varandra!


Inget ont som inte har något gott med sig;-)


Elin med Nova


Och Pernilla hittade jag inget kort på :-(




Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards