Pia-Maria

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Pia-Maria - 6 april 2012 17:34

 Det här med att vara förälder är en väldigt konstig resa. Säg något man inte får uppleva eller höra av sina barn ?!


Alfred har och är väldigt sjuk idag.

När vi stod och lagade mat så passade han på att spy i soffan. Tack gode gud så har vi en massa kuddar där som räddade situationen.

Efter det så sov han en bra stund och när han vaknade så satt vi i soffan.

Då sätter sig Alfred upp, först tjuter han, sen skrattar han, sen tjuter han igen och sen lägger han sig ned, lägger av ett sånt skratt och hojtar:


Jag ser kanten på en SPARRIS!


What the FUCK!!!!


Vad är det för fel på ungen?


Men efter det så åt han en liten tallrik yougurth och nu leker han för fullt, men inom en timme så kommer alvedonet att gå ur så då kommer han nog däcka i soffan igen.


Jag hoppas att vi får lite sammanhållande sömn inatt. Tur att vi är lediga ett par dagar.



Av Pia-Maria - 6 april 2012 12:26

 Igår var en sån där enormt jobbig arbetsdag. Påsk och december ( jul ) , vilket skit o ha mitt jobb då.

Kom hem och var så förbannat jävla trött.


När jag skulle gå och lägga mej så brukar jag oftast gå och pussa barnen.

När jag kom till Alfred så hörde jag på hans andning att något inte stämde. Tände lappan och han var väldigt ansträng i andningen, riktigt röd i ansiktet och så riktigt varm i kroppen :-(


Tog tempen direkt och visade 39,4.


Så han fick sova hos mej och P inatt. Fick gå upp ett par ggr för han mådde inte bra plutten.


Nu går febern upp och ned hela tiden. Ena stunden 37,9 och nästa stund över 39.

Han ligger helt däckad i soffan nu.

Men han är knappt förskyld eller har hosta.


Nu på fm var vi och handlade. Mamma tog hand om Alfred. Pelle var och köpte godis igår. 1,5 kg

Idag köpte vi ytterligare 2,5 kg och så 2 kg till mamma o pappa.

hahaha....

Här ska ätas godis.


Vi hade bara tänkt ställa fram vårat stora påskägg med godis, men så frågade Alfred när påskharen kommer så han tror tydligen på det i år igen.

så då får det blir ett varsit påskägg till barnen också.


Ska bli riktigt skönt att få 3 hela lediga dagar tillsammans med familjen.


imorgon ska vi ju grilla med grannen.

på söndag ska vi ned till gusum och där är även svägerska & svåger.


Och det viktigtaste utav allt, kolla om "alfreds" kycklingar har kläcks.


Var ju några hönor som låg och ruvade när Alfred var hönsvakt så nu hoppas jag verkligen att Alfred orkar följa med och se det om dom har kläcks. 


Sitter och tittar ut på vädret, snö och regn..underbar påskväder * not*


Glad påsk alla bloggläsare! 



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards