Pia-Maria

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Pia-Maria - 17 april 2012 20:06

 Idag trotsade vi vädret lite och gick ut och tog tag i att riva en del av garaget. Vi slet som djur. Pelle stod mestadels på taket och höll på där. Men efter ett tag så fick han ned hela taket så vi fick ned väggarna. Så nu finns det en stor hög med brädor på gården. Även är släpkärran full med brädor.

Men det är så skönt att fått första delen gjord.


Sen kom även min bror Micke med familj. Var trevligt. Inte så ofta vi träffas.


  

Hittade en riktigt snygging i trädgården häromdagen :-)


       

Kycklingarna och hönorna som Alfred har haft hand om. Så fina !!!


   

Nu har dom gjort mycket med innertaket så nu ser man inte takstolarna innefrån längre. 

 

  

Burspråket i köket. Känner mej så nöjd med det. Kommer att ha vårat köksbord där. Kommer nog bli vårat hjärta i köket.



    

Taket är färdiglagt.

Blev supernöjd !!


Är så kul att följa bygget. Se vårt hus växa fram....



Av Pia-Maria - 17 april 2012 10:23

 Vi har ju sagt upp frita för Pontus från och med siste Augusti. Ida slutar ju siste Juli, men det är ju för att hon blivit gammal.

Så När Pelle jobbar och jag börjar tidigt så kommer ju Ida & Pontus får vara hemma en stund ensamma innan de ska ut till bussen. Så imorse så började vi att träna dom lite. Alfred är ju ledig idag så jag ställde barnens Iphone`s på väckning. Jag var ju sååååklart vaken :-)

Hörde hur barnen styrde och ställde. Så när jag gick upp så var barnen påklädda, ätit frukost och borstat tänderna.

Och utan bråk!

Men det kommer nog inte hända ofta :-)


Idag på morgonen så har jag varit hos Maria en stund. Myst lite med Lucas som är snart 1 månad :-)


Idag kommer även min bror Micke med familj :-)


Idag har jag känt mej så stressad sen jag vaknade. Känns som jag har miljoner av saker att göra. Men idag tillåter ju inte vädret att jag gör en del av sakerna.

Jag hatar att käna mej stressad utan att kunna göra nått.


Önskar jag vore mer som pelle. Tar det som det kommer.


Nu ska jag gå och rensa lite i Alfred lådor och se om Axel får några kläder:-)




Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards