Pia-Maria

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Pia-Maria - 9 april 2012 10:39

 Jag vet att jag har ett flertal vänner som läser denna blogg som är mycket mer duktigare och mer intresserade av inredning än vad jag är.

Vi har kört fast helt vad det gäller kakel till köket.

Jag har googlat en del, men ändå inte funnit DET RÄTTA!


Idag hittade jag ett kakel som jag fick en bra känsla för. Frågan är om Beijer har det.


Strunta i all påskmat.

Kolla på kaklet i bakgrunden.


Påminner om det svarta som jag lade in bild på för några dagar sedan, men nu tycker jag detta var finare!


 Så kom gärna med tips o ideer.

Ni anar inte hur svårt detta är.

Vi trodde vi vistte hur vi ville ha allt, men helt plötsligt så ändrar man sig lite så är det kört :-)

hahaha....


Nu på tal om något annat.


Alfred är mycket piggare, sväljer sina tabletter som han ska. Han är jätteduktigt.

Det är bara på natten som han fortfarande vaknar och har ont.

Men kan nog vara för att han ligger ned.


Jo jag glömde ju skriva igår varför han hade ont i magen. kan ju låta konstigt att misstänka blindtarmsinflammation när det är lunginflammation. inte riktigt samma ställe på kroppen :-)

Jo för att man har en hel del körtlar i magen som gör ont när man blir sjuk.

Man har ju även körtlar i armhålorna och det som Alfred klagade på värk under höger armhåla var ju för att lunginflammationen  satt ju på höger lunga.


Så dom berättade att barn kan ha halsfluss utan någon nämnvärt ont i halsen, utan dom har ont i magen. För att körtlarna gör så ont.

När barn blir så sjuka som Alfred blev är det inte alltid lätt att ställa rätt diagnos direkt.


6 läkare och ingen hörde att det var fel på lungan.

En som "tycke" hon hörde något.

Men när man gjorde på den gamla goda tiden, läkaren håller handen på ryggen och slår på sina fingrar då hördes det tydligt att höger sida var sjukt. Hörde t o m Pelle & jag.


Idag har även Pelle och jag skickat in våra deklarationer. Blev en hel del tillbaka. Så det blir bra till alla möbelköp :-)

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards