Pia-Maria

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Pia-Maria - 7 augusti 2013 20:10

Vapenlicens är något jag har tänkt att ta i framtiden. Inget jag tänker att ta nu när barnen är små. Vi måste ha tid att komma ifrån och skjuta imellanåt. Det har vi inte nu med våra jobb och barnen.


Jag vill börja med dynamisk skytte. Detta är det för er som inte vet vad det är.


Den stora skillnaden mellan vanligt sportskytte och dynamiskt skytte är att sportskytte är statiskt – man står still – vilket inte dynamiskt skytte är. Själva grundidén bygger på att man skall röra sig och skjuta olika typer av mål i banor som skall påminna om verkliga hinder som i t.ex stadsmiljö:


Jag har fick låna en av Pelles soft airguns och provsköt med. Tänkte köpa mig en egen liten pärla att skjuta med. Måste nog öva en bra stund innan jag ens ställer mig på en skjutbana för att föröska ta vapenlicens.


Denna lilla älskling för 1300 :- ska jag köpa mej i höst och träna med :-)


Här är min första video när jag kör mot 3 mål stillastående. Hörs inte på videon men tar träff på en liten plastfaska på marken, trädet och så fågelhuset längst bort



 

Och jaaaa... jag har en väldans putröv!


Nu ska jag lägga mej för jag har varit hos massören och jävla så ont det gjorde idag :-(


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards