Pia-Maria

Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Pia-Maria - 27 augusti 2013 07:53


Jag är så arg så jag fan knappt finner ord.

Igår pratade jag med Ida och då hade hon åkt på stryk i skolan. Av samma elaka pojke som vanligt.

Vi har varit på flera möten ang att han är så elak, stör, bråkar och slåss. Ida är en av dom som blir utsatt.

Ida och pojken går på möten med en annan lärare för att prata om allt. Senast var när de började skolan nu.


Men igår..... suck....


Då hade han stuckit en grillpinne i ryggen på Ida och hennes kompisar. Ida som är måttligt trött på denna pojke sade ifrån direkt och trycker då upp honom mot en vägg. Då tar han sig loss och slår henne rakt i ansiktet. Glasögonen flyger av och hon får jätteont.


Vi har sagt till Ida att inte ta någon som helst skit av honom längre. Hon har tillåtelse från oss att flytta och ta bort honom fysisk.


Han har många tillsägelser och även skrivit på papper tydligen om att han ska inte röra ida eller tilltala henne med fitta, hora och allt vad hon nu är.


Ingen ringer till oss om att detta har hänt. Jag var så jävla fly förbannad att jag ringde upp skolan och ifrågasatte allt detta.


Idag och imorgon är Ida`s klass i Mela, men vi har krävt ett möte med dom på Torsdag!


En av lärarna som har pratat med Ida och pojken var också arg att ingen kontaktat oss utan gick till rektorn direkt om att de inte gör som de ska göra!


Nu har vi sagt till att efter flera år av slag, och elaka ord, störande lektioner så ska fan ungen bort. Kan dom inte göra det bästa för honom så får dom göra något annat. Kan ju inte vara någon trygghet för honom att vara i klassen då han har gått sedan Förskoleklassen med samma elever och blir värre.

Jag vill inte veta vad som kan hända nu när dom blir större och Ida har tappat tålamodet.


Vi har fått lapp hem om vad det ska vara för ordningsregler.

- Ingen form av diskriminering, trakasserier och/eller annan kränkande behandling accepteras på våran skola.


Jag kommer att ta med foldern och ifrågasätta varenda lite jävla punkt de har skrivit.

Att komma och snacka om att de har handlingsplan för pojken och gör så gott de kan... då ska fan inte efter mer än 3 års lidande fortfarande bli slagna och kallade horor hela tiden.


Det är jättefina barn i Ida`s klass och när han inte är där så är alla andra pojkar jättegulliga och snälla. En enda elev som ställer till ett helvete.

Nu anser jag att det får vara bra nu.


Jag sade det rakt ut igår att jag anser att han bör flyttas och kommer stå fast vid det. Har man inte gjort framsteg så är nog inte det rätta för honom att vara kvar. Måste finnas något annat man kan göra.

Min personliga åsikt är att han lider pgr av dåliga föräldrar. Han gick även på Ida`s dagis och var inte alls så här då.

Han är nog en väldigt otrygg pojke som inte får rätt kärlek av sina föräldrar. Men det är vad jag tror.



Idag fick det bli vab. Alfred har ont i halsen och hostar imellanåt.




Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards