Pia-Maria

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Pia-Maria - 22 augusti 2013 16:21

Äntligen fick jag hämta hem vår nya familjemedlem. En nymfparakit/nymfkakadua,


Den är redan handtam vilket är skönt. Nu ska vi bara jobba vidare för att få den axeltam och även kunna kela.


Vartefter vi ser att den är tillräckligt tam så ska vi ta hem en kompis till den. Dessa är ju parfåglar. Så som de flesta fåglar är. En partner måste de ha.


Jag är riktigt nöjd över att ha en fågel till och även Pelle hjälper till.


För att förtydliga mitt intresse så har jag köpt den hos en uppfödare så den är DNA testad, stamtavla och ringmärkt.

Så detta är ingen skitfågel vi köpte oss :-)


Eventuellt blir nästa fågel en hos samma uppfödare och är av en speciellt färg.


Det går framåt med undulaterna och Camo är riktigt handtam i buren. Hjärtat är på god väg och jag tränar dom.

Vill inte veta hur mkt tid jag har lagt på fåglarna nu senaste tiden.

Men som dom säger. Ju mer du tränar och ger dom tid desto mer får du tillbaka.


Jag har lärt mig så otroligt mycket nu senaste månaderna om fåglar. Funderar ni på att skaffa fåglar ??? Slå mej en signal så kan jag tipsa om ett och annat.


Det som är viktigast är att köp inte i djuraffär. Leta reda på en uppfödare. Jag hade sån tur nu inser jag i efterhand att Alfreds undulater kommer från en bra uppfödare.


Så detta är en nya hobby för mig och jag älskar den :-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards