Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Varför??

Av Pia-Maria - 19 augusti 2010 19:16

  Att vara en mamma är som en berg och dalbana.

 

Jag älskar mina barn över allt annat

 

De ger mig så mycket glädje, trygghet och kärlek.

 

Finns vissa situationer i att vara mamma som jag gärna skulle vilja slippa.

 

Min mamma har alltid svar på allt, Det har inte jag. Ändå är jag också mamma.

 

det finns en en viss sorts av situation som jag får en sånt otäckt hat inom.

jag vill inte känna hat.

Jag vill kunna ta situationen som en vuxen människa och inte snöa in mig på gammalt skit och känna gamla känslor.

Men det hatet kommer nog alltid finnas i mitt liv.

 

Idag kom en sån situation.

Mamma är i Göteborg, Pelle jobbade och jag stod här ensam och visste varken ut eller in.

 

Då i ett kort ögonblick kände jag att jag önskade att jag inte var mamma. Bara hade mig själv att bry mig om.

 

Idag var nog en stor erfarenhet för mig och Pelle.

 

Att inte dömma någon utan bevis, utan att veta hur allting har gått till är svårt.

Är inte alltid den som gör handladet som är den största boven i situationen.

Jag hatar att jag måste växa till mig ännu mer, skapa mer tålamod och mer insikt i hur växande barn har det och hur dom beter sig.

 

Ikväll blir det nog att försöka bli av med skuldkänslorna, min dåliga självkänsla hur dålig mamma jag är som har missat detta i uppfostran.

Men i mitt hjärta så säger det mig att han inte var den enda som var skurken i det hela.

 

Vet inte hur jag ska finna styrka att lösa och finna ro i det hela igen.

 

Blev orolig för Mallorca resan. Inget vet sanningen och hur det ligger till egentligen.

 

Törs vi åka eller gör vi vårat livs största misstag och sätter oss i skiten ?

 

Jag behöver en spåkula.

 

Får nog lita på ordspråket

 

" det är inte ens fel att två träter"

 

Ge mig kraft att fortsätta.

Jag orkar inte mer!

 

  

 

" Du är det finaste jag har. Jag tror inte du är så dum som de säger "

Älskar dig mitt barn. Över allt annat!

 
 
Malin

Malin

19 augusti 2010 21:49

Nej men gumman, det där låter inget vidare :-( Hoppas det löser sig. De som vet säger att det gör ont att växa och de kanske har rätt. Kram

http://www.skruttensmamma.blogg.se

Pia-Maria

20 augusti 2010 07:41

Ja det gör så ont!
Men jag har nog en erfarenhet rikare sen när allt har lugnat ned sig!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards