Pia-Maria

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Pia-Maria - 19 augusti 2010 19:16

  Att vara en mamma är som en berg och dalbana.

 

Jag älskar mina barn över allt annat

 

De ger mig så mycket glädje, trygghet och kärlek.

 

Finns vissa situationer i att vara mamma som jag gärna skulle vilja slippa.

 

Min mamma har alltid svar på allt, Det har inte jag. Ändå är jag också mamma.

 

det finns en en viss sorts av situation som jag får en sånt otäckt hat inom.

jag vill inte känna hat.

Jag vill kunna ta situationen som en vuxen människa och inte snöa in mig på gammalt skit och känna gamla känslor.

Men det hatet kommer nog alltid finnas i mitt liv.

 

Idag kom en sån situation.

Mamma är i Göteborg, Pelle jobbade och jag stod här ensam och visste varken ut eller in.

 

Då i ett kort ögonblick kände jag att jag önskade att jag inte var mamma. Bara hade mig själv att bry mig om.

 

Idag var nog en stor erfarenhet för mig och Pelle.

 

Att inte dömma någon utan bevis, utan att veta hur allting har gått till är svårt.

Är inte alltid den som gör handladet som är den största boven i situationen.

Jag hatar att jag måste växa till mig ännu mer, skapa mer tålamod och mer insikt i hur växande barn har det och hur dom beter sig.

 

Ikväll blir det nog att försöka bli av med skuldkänslorna, min dåliga självkänsla hur dålig mamma jag är som har missat detta i uppfostran.

Men i mitt hjärta så säger det mig att han inte var den enda som var skurken i det hela.

 

Vet inte hur jag ska finna styrka att lösa och finna ro i det hela igen.

 

Blev orolig för Mallorca resan. Inget vet sanningen och hur det ligger till egentligen.

 

Törs vi åka eller gör vi vårat livs största misstag och sätter oss i skiten ?

 

Jag behöver en spåkula.

 

Får nog lita på ordspråket

 

" det är inte ens fel att två träter"

 

Ge mig kraft att fortsätta.

Jag orkar inte mer!

 

  

 

" Du är det finaste jag har. Jag tror inte du är så dum som de säger "

Älskar dig mitt barn. Över allt annat!

Av Pia-Maria - 19 augusti 2010 09:07

  Var hemma hos Carin igår. Vi är ju nästintill lika stora på alla håll o kanter. Dock har hon en storlek större fötter än mig.

 

Hon är ju klädgalen,skorgalen och smyckesgalen person, finns mängder hemma hos henne.

Igår fick jag se hennes fina klänningar som hon hade.

 

Fick låna en rosa fin klänning och så fick jag ett par JÄTTESNYGGA skor till som hon inte kunde ha, men satt perfekt på mig.

 

Den rosa klänningen hängde det t o m prislappen kvar i.

Inget pris jag skulle ge för en klänning *ler*

 

Idag tog jag mig tid till att använda mina underbara nyinköpta Mary Kay.

 

Blev riktigt nöjd. Känner mig inte ens sminkad ju.

 

köpte ju väskan också och den var perfekt till att ha smink o dyl i.

 

Kan nog inte säga för få gånger hur bra det är !

 

Tittade på mina" få " saker jag har köpt och vet själv hur mycket jag har lagt ut pengar på och känner mej faktiskt nöjd med att få skämma bort mig själv med det för en gångs skull!

Visade Pelle räkningen igår på min sista beställning och frågade om han ville betala, men han såg inte sååå nöjd ut då :-)

 

Snart ska jag lämna Alfred till Morfar, Sen ned till stan, tjaffsa i en butik och sen hem och ta det lugnt!

Förskylningen har satt sig i bihålerna, som vanligt. Vad less man blir på det.

 

Har i a f sjukat mig från jobbet fre-lör.

Ingen som tackar en för att jag jobbar när jag känner mig dålig. Vill verkligen bli frisk till resan.

 

Nu ska jag leta reda på allt jag ska ha med mig till stan.

 

 

8

 

 

dagar kvar

 

 

www.marykay.se

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards