Pia-Maria

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Pia-Maria - 12 september 2010 18:27

 Detta är ett högst personligt inlägg där jag skriver av mig.

Mina tankar, mina åsikter, mitt liv.

Där ingen kan styra eller bestämma.

Take it or leave it!

 

Denna helg har jag tänkt en del.

Väldigt mycket.

 

Ena stunden skämdes jag, nästan stund kände jag mig stolt.

 

Visste inte riktigt vad jag skulle känna, men jag får väl leva med blandade känslor.

 

räknade ihop vad jag hunnit göra på 1 månad förut.

 

först köpte jag min drömbil. En Audi. Kan ni tänka er. jag köpte mig en Audi!!!

 

Sen åkte vi på en dyr resa allihoppa.

Blev ingen snål där inte. Vi shoppade loss.

 

under resans gång så bytte vi ringar, förlovade mig med min älskade Pelle.

 

Väl hemma så fick vi äntligen hämta våran bebis Pepe.

 

1 månad pratar vi om.

 

Vill inte ens tänka på summorna som har rullat ut från kontot.

För inget av detta är på avbetalning

( mer än det lilla som är kvar på bilen )

men handpenningen på bilen betalade jag kontant. Hade ingen inlämningsbil.

 

Har nog aldrig haft så stora summor rullandes på kontot. JÖSSES

 

Men ändå när jag tänker efter, vem har jobbat som jag har gjort för att kunna unna mig själv dessa saker?

och till min familj.....

 

har inte haft en månad som heltid. Alltid mera.

Och det har lönat sig.

 

Kan i bland känna mig stolt för det jag har lyckats med till slut.

 

Nu är shoppandet slut.

 

Nu har jag allt jag drömde om.

 

Drömmen som jag har i mitt inre, den vet Pelle om.

 

Väntar på att han ska ge sitt medgivande för att få uppleva den!

 

men drömmar är ju till för att drömmas ju

 :-)

 

 

Detta var bara vad som har rört sig i mitt huvud i helgen.

 

Känns som jag behöver landa lite i mitt lyckorus.

 

Men det är jag väl värd efter slutet på 2007 och hela 2008.

Det året vill jag gärna radera ur mitt minne!

 

Nu är det nog dax för en liten pink för Pepe.

 

Matte`s bebis :-)

 

 

Av Pia-Maria - 12 september 2010 08:16

 Det känns i kropp o knopp att det där med bebis hade man visst lagt av sig för länge sen.

 

Inte ens Alfred behöver jag passa så mkt som en valp.

 

Inatt har det gått bra ändå.

 

Ställde klockan på 23:00 så han skulle få en kvällspink.

Sen somnade vi om till kl 4 då Ida kom in i sovrummet och var ledsen.

Hade drömt en mardröm.

 

Men henne går inte att ha bredvid sig så det tog ett tag innan jag fick henne lugn.

 

då blev det en lite pink för Pepe med.

 

Sen somnade vi om till ca 7:30.

 

Alfred o Ida var uppe tidigare och kollade på tv.

 

Latmasken Pepe sov som en stock till halv 8. hi hi

 

Har en känsla av att det det kan bli en soffpotatis av honom.

Han fullkomligt älskar att lägga sig i dubbelsängen, riva lite på täcket och sen somna.

 

När man är ute med honom så lyssnar han på sitt namn. Kommer när man ropar...

 

Han är så underbar våran lilla bebis.

 

Han är precis så som jag hade hoppats på.

 

nu dax att börja tvätta o städa lite. SUCK!!

 

Har börjat gjort en hemsida för/om Pepe.

 

Lämna gärna ett avtryck så vet jag att ni har sett den!

 

http://www.123minsida.se/Pepe1

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards