Pia-Maria

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Pia-Maria - 4 september 2010 15:11

  Vet inte var jag ska börja på detta inlägg.

 

På en hundradels sekund förändrar en lycklig stund till ett av dom värsta i ens förälders liv.

 

På torsdags e.m var vi och shoppade.

Vi var nått kvarter från hotellet, där vi hade varit flera ggr och handlat.

 

Alfred hade vi i barnvagn och Ida o Pontus gick själva.

 

Vi skulle gå in och kolla på några grejer och det var trång med mycket saker.

 

På en sekund så tappade vi bort varandra.

Pontus måste ha gått tvärtom mot vad vi andra gjorde vid en hylla, och ändå gick vi tätt tillsammans hela tiden, för att det inte skulle ske.

 

När vi upptäcker det så börjar vi leta direkt efter Pontus och han var borta.

 

Vi trodde ju att han var i butiken så vi letade där först, men han hade gått ut till trottaren och letade där.

 

Enligt vittnen hade han sprungit hela gatan och varit hysteriskt och skrikigt efter mig.

 

När vi kommer ut på gatan så han inte där.

Då blir jag riktigt rädd och skriker massor efter Pontus.

 

Då kommer det fram 2 som äger resturanger och säger att han hade sprungit där och nu hade han försvunnit.

 

Då kom Polisen , resturangägaren hade ringt efter dom.

 

Jag fick berätta allting på engelska och Pelle valde då att gå tillbaka till hotellet, eftersom vi var så nära där.

 

Behöver jag säga att jag var i upplösningstillstånd nu ????

 

Minnet från alla artiklar om Madeleine kom upp.

Ska det bli en ny sån?

Kommer jag aldrig mer få se Pontus?

 

Polisen bad mig stanna kvar på trottaren så dom hittade mig och sen åkte dom iväg och började leta efter Pontus.

 

Efter , vad som kändes som en evighet kom Pelle med en stortjutandes/hysterisk Pontus.

 

Då hade Pontus sprungit tillbaka till hotellet.

Där hade han hittat en svensk person och sen kunde han vårt hotellnr och uppgav sitt namn.

 

Så han satt där och väntade tills Pelle kom.

 

Sen ringde hotellpersonalen till Polisen och sa att han var upphittat.

 

När Pontus kom och såg mig trodde jag ärligt att jag skulle bryta ihop.

 

Han grät mängder och släppte inte mig på evigheter.

 

Sen dess har han varit väldigt mammig.

 

Det var en mycket jobbig händelse.

Känslan av att han är borta, man ser honom inte, man bara skriker hans namn.

 

FRUKTANSVÄRT!!!!

 

Nu löste det sig, men jag kommer nog aldrig bli kvitt känslan av att inte veta var han är!

 

Är tacksam att så många engagerade sig i letandet och brydde sig när man stod där på gatan

 

 

 

Av Pia-Maria - 4 september 2010 12:39

 Då var vi tillbaka i kalla Sverige.

Resan började inte riktigt som vi tänkte oss.

 

Planet var först försenat 2 tim.

Så lååång väntan. Planet skulle ju planerat gått 21:30 så nu blev det istället 23:30.

 

Barnen sov små stunder och Pelle med, men jag var vaken hela resan.

 

Barnen skötte sig jättebra för att i stort sett varit vakna i 1 dygn.

 

Vi var framme på hotellet 05:30 på lördagmorgon.

 

Så det blev inte så många timmars sömn för vi var tvungen att gå upp och hinna äta frukost.

Väl uppe så var det ju strålade sol så ut på en kort shopping runda och sen till poolen.

 

Det var verkligen toppen ställe med barn.

 

3 olika poolen.

En för dom allra minsta med rutschelkanor och andra roliga saker

en djup pool

och sen en pool som var grund som blev djupare och djupare.

Där var vi mest med barnen.

 

Minns inte exakt vad vi har gjort dag för dag, men bad, solning och en MASSA shopping blev det!

En dag var vi på stranden en stund, men efter 1 tim började det regna lite smått, den dagen var den enda med dåligt väder, så då blev det shopping istället.

 

Vi har haft det underbart.

 

Onsdagen 1/9-10 så gick vi till stranden och förlovade oss.

Vi har valt titanringar.

Matta och rätt så stora och kupade.

Jättefina!

 

Eftersom det var ett viva hotell så är ju deras koncept att ha roliga saker för barnen så dom har ju verkligen blivit aktiverade.

 

Ida fick ju sin största dröm uppfyllt med att showa med High scool Musical på Scen! 

Dansade och sjöng tillsammans med dom! 

Efteråt så sa hon med tårar i ögonen att det var hennes lyckligaste stund och hennes högsta dröm.

Och jag tvivlar inte en sekund på att det var det för henne! 

 

Fanns ju en grön stor gubbe som henne B.U.F.O som Alfred var livrädd för! 

hahahaha. 

Elakt, men fasiken var han tjöt och tog sina saker och flydde när han kom.

Men sista kvällen så vågade han faktiskt krama gröna gubben! 

 

Pontus fick ett par simglasögon och simmade med. Han var inte mycket för att bada en massa, men jag tror nog att han trivdes ändå :-) 

Fick ju Ben 10 sakerså han var riktigt nöjd med dom! 

 

På torsdagen hände en mycket tråkig sak för Pontus, vilket ordnade sig efter ca 15-20 min, återkommer om det i ett annat blogg inlägg. 

Jag och Pontus mår fortfarande dåligt av det inträffade. 

Tur man har Pelle som är lugnet själv

*puss*

 

Sista dagarna var lite jobbigt för barnen då de var trötta på att bada, shoppa och äta gott :-) 

Hemresa var "endast" 1 tim sen, lite jobbigt med trötta barn och trötta föräldrar, men nu är vi hemma , bruna och känner att nu är resan gjord! 

Allt var toppen, men någon mer utlandsresa med småbarn blir det inte.

Vi kommer resa i sverige med barnen och själva åka på weekendresor hädanefter! 

Kommer satsa på utlandsresor när barnen är så pass stora att dom klarar sig själva. 

Händelsen med Pontus har fått mig att inse att jag aldrig mer vill uppleva detta eller usätta något barn för det mera! 

 

nu lite kort.

är svårt att välja ju!!

             

Låter bilderna förklara sig själva :-)

  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards