Pia-Maria

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Pia-Maria - 18 september 2010 21:06

 Är så stolt över Ida.

Även om hon inte vann, så kom hon hem med världens leende och berättade lyckligt allt hon hade gjort.

 

Då blir man glad!

Hon har haft en kanon dag med morfar .

 

Ida fick ju med sig 100:- till mat och tilltugg.

 

när hon kom hem så gav hon mig hundralappen och sa:

 - Du fick den GRATIS av morfar !

 

Älskar hur barn kan få ihop meningar och tankar :-)

 

Nu ligger allihoppa i sina sängar.

 

Väntar på att Pepe ska trampa klart i sängen och finna sin plats.

 

pontus ligger och snackar för fullt bredvid, medans de andra två sover i sina sängar...

 

imorgon får jag i a f sova bredvid min sambo!

 

Betyder ALLT!

 

Nepp dax att slå igen mina gröna ögon och hoppas jag kan sova ordentligt inatt.

 

 

Av Pia-Maria - 18 september 2010 13:22

 Funderar på vad jag är idag.

 

Dålig mamma

Lat mamma

 

Men i a f

 

slutsatsen är att jag är den jag är och ibland får barnen ha det så här.

 

Kan berätta om våran dag än så länge.

 

Gick upp kl 5 med ida och gjorde iordning henne och gav henne frukost.

 

Pussade hej då kl 05:45

 

Under tiden har Alfred hunnit vakna och Pepe fått mat och pinkstund.

 

Sen lade jag mig i soffan med Pepe, jag låg och halvslumrade och Pepe sov som en gris.

Fruktansvärd morgontrött den där hunden.

 

07:45 vaknade Pontus och då insåg jag att jag borde nog försöka vakna lite grann i a f.

 

gjorde frukost till oss och Pepe.

 

Pinkstund igen.

 

Sen vad händer då. 

Jo den där soffan ropar:

Kom o lägg dig igen.

 

Så då blev det att inta soffläge igen och där låg vi till 12 tiden.

 

Med några pinkstunder imellan förstås. 

 

Pontus har spelat sitt nya spel på PS2 och Alfred har lekt med sina leksaker i andra soffdelen. 

 

Och vem orkar laga mat en sån här regnig tråkig dag?

 

Så det blev att åka in till stan och hämta Pizza o Kebab. 

 

Till grabbarnas stora GLÄDJE!

 

Pontus är lyriskt. 

Idag är jag den absolut bästa mamman i hans värld. 

Spela spel, pizza och bara få vara ifred. 

 

Men i all pedagogik och uppfostran så finns inte detta med, men vad fasiken, även barn vill väl ha en latdag och bara göra det man inte bör göra hela dagarna :-)

 

Om inte annat så ville jag och Pepe ha en soffdag. 

 

hahahahahaha

 

Dålig ursäkt va?

Skyller allt på hunden. 

 

Se vad man kan se på tv nu då. 

 

Har väl aldrig sett på tv så här länge i v-rummet tidigare :-) 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards