Pia-Maria

Alla inlägg under januari 2011

Av Pia-Maria - 10 januari 2011 17:42

 Nu har man hämtat hem huliganerna.

Lagat mat och fixat i köket.

Drömmer mig bort till nya köket hur det kommer o kännas.

Kommer bli så stort.

Räknar jag inte helt fel så blir väl nya köket på ca 20-30 kvm

och vårat sovrum/kontor ( hur vi nu gör ) på ca 20 kvm.

Snacka om plats...... o städa på :-)

 

Badrummet tror jag att vi räknade på ca 15 kvm sen vardagsrummet e ju klart.

 

Drömmer o drömmer o drömmer.

Ena dagen har man en dröm, nästa dag har man en annan dröm. Hur fasiken ska man veta vilken av drömmarna man ska följa?

 

Bara som en sån sak jag o Pelle diskuterade häromdagen.

 

Dusch & badkar

Dusch & bubbelbadkar

Massagedusch

badkar med duschvägg.

 

VILKET SKA VI VÄLJA?

 

Låter som en bagatell sak, men när man sitter där och ska bestämma sig, ja... då vet man inte hur man vill ha.

 

JÖÖSSSES...

 

då ska vi inte prata om köket....

 

Har väl enbart en sak bestämt....

 

det blir ett 8-sits köksbord.

 

Är så trött på o hämta stolar så fort någon kommer på besök.

 

Sen har vi ytligt börjat prata om tapeter o färg...

 

Tror det börjar bli dax att börja titta runt.

 

Vet hur svårt jag hade till vardagsrummet, och då visste jag ändå på ett ungefär vad jag ville ha, men ändå fanns det 100-tals o välja på.

 

Men vi får se.

 

Vi är ju 2 om allt....

 

Så ge o ta.....

 

Dock ej om diskhon för där bestämmer jag helt i hållet.

 

;-)

 

 

Nu sitter jag här i soffan med mina busgrabbar och Ida är på träning.

 

Nu är vi ju på 2011 och då är ju året då

Pontus fyller 7 år om 2 månader,

Ida fyller 9 år om 6 månader

och Alfred fyller 4 i höst..

 

i höst börjar Ida 3:an

Pontus börjar 1:an

och alfred blir äldst på dagis.

Än så länge har de inga 2006, så 2007 blir äldst när de andra börjar 6-års.

 

Så mycket kommer o hända.

 

Semester har vi ingen aning om alls.

 

i år har vi sagt att vi planerar ingeting. Vet aldrig hus husbygget kommer i bli.

 

Enda önskemålet är åka till Göteborg till mina bröder och jag skulle vilja åka till High Shaparall med grabbarna och att Ida får åka till Liseberg eller Gröna Lund.

Då Pontus senaste gångerna får ångest och nästan panik när vi är vid karuseller så tänker jag inte utsätta honom fler ggr. Han får själv välja när han blir äldre.

Men Ida älskar ju karuseller så hon vill säkert åka.

 

Utlandssemester blir nog tyvärr ingen i år.

 

Känner att pengarna ska gå till hemmet i år.

 

Men om allt går bra med huset och det blir klart så får man drömma om en varm semester 2012 :-)

 

 

Nepp dax att surfa vidare på internet....

Av Pia-Maria - 10 januari 2011 11:14

  Idag är ju min tröttis idag.

har jobbat hela helgen och då är jag alltid väldigt sliten på måndagen.

Så idag sitter jag i soffan och bara latar mig.

NICE!

 

Hela denna helg har mamma o Pelle verkligen fixat i huset!

 

Var så fint !!

 

Så idag behöver jag inte känna att jag behöver göra något!

 

NICE!

 

Är riktigt mysigt att ligga inne i soffan och höra blåsten ute ;-)

 

Vad mycket snö det har försvunnit här hemma.

Blir inte ledsen för det :-)

 

Saknar barnen lite. Har ju inte träffat dom på hela helgen ju...

 

Nu är ju vardagen tillbaka så det är skönt!!

 

Tyvärr jobbar ju Pelle idag så honom har man knappt träffat heller :-(

 

Nu kommer jag bli fattig igen :-(

Nu har dom börjat sälja morden i midsommer med Expressen och jag har ju köpt alla filmer som var frut. tror det är 59 st.

 

Så tänkt er.

59 filmer x 59 :- stycker

Det blir 3481 :-

 

och nu kommer ännu fler filmer så det blir lite sammanlagt :-)

Älskar dom filmerna så klart jag köper dom.

 

Dax att lata sig lite till :-)

Av Pia-Maria - 6 januari 2011 15:46

  Idag kom ju ytterligare mer snö :-(

 

Har skottat så man kommer fram imorgon när man ska till jobbet och Pelle körde av vårat tak lite grann.

 

Har haft en liten Alfred som inte har använt sina öron idag :-(

SKITAJOBBIGT!

 

Imorgon påbörjar jag en jobbhelg :-(

Har ingen lust alls med det... men men...

 

Så nu resten av e.m ska jag bara ligga i soffan.

 

NICE!!!!!!

Av Pia-Maria - 5 januari 2011 17:00

 Nu har det hänt mkt på kort tid så får se om jag kommer ihåg allt :-)

 

Jo jag har ju jobbat i 2 dagar, men mycket hinner o hända för det :-)

 

Igår på jobbet så började ju det såklart snöa och när vi åkte i våran " lilla " värdebil så fick vi REJÄL sladd på E4:an så vi gled tvärs över 2 filer. Tack gode gud att ingen körde för nära bakom och den framför hann räta upp sin volvo.

Men ingen olycka skedd, förutom den i byxorna :-)

 

Sen när vi hade slutat så hade jag och kollegan sällskap till bilarna. Hann inte långt innan jag gjorde mitt livs vurpa.

Dra åt skogen som jag slog i.

Hann inte ens ut med armen för att ta emot mig så jag vet i fan hur jag landade, men huvudet fick sig nog en smäll, för idag har jag mått så kass!

 

När jag sedan åkte E4:an hem så hade det hänt en olycka på Norsholmsbron med en lastbil och 2 bilar, när jag kom hem så läste jag att dom hade fått stänga av E4:an pgr av olyckan så jag var glad att jag hann åka förbi innan dom stängde den.

 

Så igår borde jag ha köpt mig en lott.

Hade tur flera ggr ju!!!

 

Idag var jag iväg till Gusum och hämtade hem min dotter.

Kände redan igår kväll att jag mådde illa, hade ont i huvudet, men sen så hämtade jag mamma hos min mormor i söderköping.

Mådde mer o mer sämre.

Sen när vi stannade för att handla hundfoder hos veterinären så fick jag världens yrsel så jag hann slå ned arslet på en storsäck hundfoder innan jag svimmade.

Sen körde mamma till CityGross.jag köpte mig lite o dricka så jag klarade att gå igenom butiken.

 

Direkt när jag kom hem så lade jag mig en bra stund.

 

Mamma sa det åt mig att det e tur att hon vet att jag inte kan få fler barn för annars hade hon misstänkt att jag var på smällen med mina " attacker" idag.

Precis så var jag när jag väntade Ida & Alfred.

Mohahahaha......jag är glad att detta förhoppningsvis går över inom 2 dagar och inte 16 v som med Alfred ;-)

 

Och jag slipper bli fet oxo hi hi hi

 

Nu väntar vi svar på när vi får komma och skriva på våra lån. Jäkla tid detta ska ta. SUCK!

 

Alfred och jag ska snart in till brandstationen och kika på brandbilar.

Pelle hämtar oss där.

Pappa ska ha min bil hem imorgon.

 

Och nu kan vi ta Alfred historien.

 

Jag vet inte alls vad jag ska känna för känslor i denna situation, men jag är ledsen för Alfreds del.

Igår på dagis hade han ramlat med en eller flera glas ( har hört olika versioner ) i handen som hade gått sönder så han hade skurit sig på 2 fingrar.

På ena fingret fattas det ytterst lite skinn, andra var ett litet rivsår.

Nu kan man se försöka se det positiva i det hela med att han faktiskt " klarade " sig så bra, men dom negativa känslorna blir ju rädd när man tänker på hur illa det faktiskt kunde ha slutat.

Skärsår i ansiktet/ halsen/bröstkorgen eller att senor, och hans små fingrar hade blivit svårt skurna och fått bestående skador.

Nu hände ju tack o lov inte detta, räckte med detta 2 små skärsår.

Men den stora frågan är ju förstås.

 

Ska en 3 åring gå omkring med glas i handen ???

 

Nu har det blivit ett väldigt långt inlägg, bäst att lägga lite tid framför Ebay och se om man kan handla nått idag med :-)

 

Våra 17 varor är på gång :-)

 

 

 

 

 

 

Av Pia-Maria - 2 januari 2011 09:43

  Ebay är som ett jättestort tradera. Man köper från hela världen typ...

 

i love it!

 

Nu har Pelle oxo börjat så nu sitter vi här och ebay så fort vi får chansen. Han sitter där uppe och jag här nere med min lilla laptop :-)

 

Sen ropar vi ibland om man ser något spännande :-)

 

Här är lite av det jag har köpt än så länge.

 

Något ni vill ha så hojta till :-)

 

Örhängen :-)

 

Nyckelring till mig och Pelle, AUDI såklart

Suddigum
Armband Hello Kitty
Lite smakprov av vad som kommer i min brevlåda snart.
Tiden går så fort när man sitter på ebay och kikar runt.
Nu till nyåret.
Pelle jobbade ju så vi åt mat när han kom hem.
Sen sköt vi lite raketer medans barnen var vakna och pepe var med ut.
Han ÄLSKADE det!
Tyckte det var skitkul med allt som for upp och blev olika färger!
Sen somnade grabbarna, jag kikade på Hajen 4 och Ida satt och spelade på sin datorn.
Ida höll sig vaken till kl 12 och då gick vi ut och sköt av sista raketerna och även då visade inte pepe någon som helst rädsla utan tyckte det var sååå kul!
Sen igår på nyårsdagen så  fick vi en ordentligt sovmorgon av barnen och Pepe så det var skönt.
Tog en lugn morgon och sen åkte vi ned till Gusum.
Pepe följde ju med så han tog en spya på vägen ned igen :-(
men men....
Ida stannade kvar i gusum och kommer hem om några dagar.
Imorgon börjar jobb igen och jag har långvecka :-(
Nu dax att fortsätta här hemma....

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards