Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Julafton 2011 - The last !

Av Pia-Maria - 24 december 2011 20:41

 Ja nu är dagen äntligen här och timmarna springer ju iväg så nu är den ju snart slut :-(


Dagen har varit helt underbar !

Om man bortser från allt tjat om när tomten kommer, ordet mamma & pappa :-)


Men de har skött sig och varit gulliga med och mot varandra.


morgonen började med städning och förberedelse för första sittningen med skinkmackor.


Då kom Pelle`s föräldrar.


Även mina föräldrar är med då.


Umgicks och hade det riktigt trevligt.

Sen hade vi första omgången av julklapps utdelning.


              

   

Barnen fick en massa saker och jag & Pelle fick ett presentkort på

Skönero Kött!

Blev överraskad att de hade presentkort där, och även att det var så fint kortet!

Pelle & jag fick även en del grejer till .-)


Sen dröjde det inte länge efter att Gusum hade åkt vidare så kom tomten!


Alfred`s kommentar när han klev innanför dörren var:

Du är ju ingen riktigt tomte!


Kan tillägga att vi byter tomte-tjänster med grannen så detta är en person som de inte träffar.


Men men, barnen var glada så det det var ju skönt :-)

      

I detta paket fick ida en krustång som hon har önskat sig :-)


Sen blev det MASSOR av paket öppning


        


Ida fick ju ett nintendo DSI rosa av oss.

Så här såg det ut när hon öppnade det!


        


Behöver jag tillägga att det var det hon önskade sig också?


Nu alla prediktanter så skiter jag i vad ni tycker men ida fick hårtoning av oss i julklapp och vi är nöjda med resultatet. Och även hon!


   

      

Världens finaste tjej !!!


   

      


Det blev väldigt många julklappar så jag hoppar över att rabbla upp dom!

Men lite ser ni ju på bilderna.

Båda grabbarna fick militär kläder i desert marpat. Det var en av deras höjdpunkter!


Vi fick Bodum knivset som vi hade önskat oss :-)

Tomtarna fick vi av Ida :-)


nu dax att mysa med maken i soffan, ladda för ett 12 tim arbetspass imorgon och ta nya tag inför Nyår!


God Jul

önskar

Familjen Nautras

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards