Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Första möbeln köpt till huset !

Av Pia-Maria - 27 december 2011 14:19

 Nu har vi köpt våran första möbel till huset.


Detta blev det !



Ett köksbord från Mio.


Var halva priset på det så vi kunde inte låta bli.


Pelle har länge sagt att han vill ha på ett speciellt sätt i vardagsrummet. Jag har inte riktigt gillat hans idè , men idag hittade vi en perfekt möbel till det Pelle vill göra så nu är jag också helt såld på den Idèn.


Fast jag måste ju redan nu BEKLAGA för alla som kommer att ha sånna åsikter om att så

KAN VI INTE GÖRA och så KAN MAN INTE HA DET!


Men vänta.. jo .. men näe.. jo men hallå... jo visst det var JAG och PELLE som ska bo där.

Ibland kan man inte tro det när människor har sin starka åsikter om hur allt ska vara. vad VI ska göra eller inte göra.

Verkar som andra bygger vårat hus och vi ska stå i skymundan och flytta in till ett hus som alla andra har tyckt att så ska vi ha det.


Vill vi ha bajsbrunt med rosa kakel i badrummet så VILL VI HA DET

Vill vi ha ett GULT KÖK så vill VI HA DET

Vill vi ha som vi vill ha så blir det så!


Jag lyssnar gärna på tips och ideer, men fortfarande är det vi som ska ha sista ordet och vi som ska vara nöjda.

Vi bygger inte detta hus för att göra andra nöjda.


Det enda vi kommer att släppa någorlunda på är tvättstugan eftersom den kommer vi att dela med mamma & pappa.

Eller rättare sagt mamma :-)

Onödigt att de betalar dyr el för att tvätta när vi ändå har ny tvättstuga och bergvärme :-)


Spelar ingen roll vad folk säger. I våra huvuden och hjärta är huset redan klart.

Är bara smådetaljer kvar att bestämma sig för och det är sånt vi gör med lycka & glädje.


Denna vår kommer att bestå av att finslipa det som ska byggas. Dom stora besluten är redan tagna.


Kom gärna med Idèer med låt OSS ha våra drömmar för våra fötter. Inte ERA!


Vi har även 3 barn som har drömmar om sina rum som också ska få dom uppfyllda.


Idag när vi var runt i affärer så hittade vi en sån snygg canvas tavla med smurfarna på. Ser nästan ut som ett riktigt fotografi.



Jag tror det var denna vo köpte till Alfred.

Rea 99 :-

Det var som gjord för Alfred och han blev så NÖJD över tavlan tills sitt nya rum.

Men lillhjärtat blev lite ledsen att han inte kunde hänga upp den nu i nya huset :-)


Nu hoppas jag att inte någon blev sur på mig, men ibland är det jobbigt

 
 
Ingen bild

Liinda

27 december 2011 15:13

Men är det inte bara dina vänner som har lösen på bloggen.
Om jag någon gång sagt nåt så ber jag om ursäkt... kan inte minnas att jag gjort det .... hm... hoppas jag!
Du skriver det bra... jag tror ni redan har bestämt hur ni ska ha det och gör precis som ni vill ha det för det är ni som ska bo där som sagt var.
Min blogg är med lösenskyddad nu... sökte på kungskogen och upp kom mina inlägg, gillar´t inte direkt att alla kan läsa vad man skriver och tycker... jag kan ju ibland glömma bort att alla kan läsa.... ha ha...
Puss

 
Ingen bild

Maria

27 december 2011 15:32

Bry er inte om vad alla andra tycker det är ni som ska bo där så det är ni som ska trivas..

 
Ingen bild

Anna

27 december 2011 18:09

Håller med dig! Känns som det går hand i hand att skaffa barn och bygga hus. Aldrig har man väl fått så många "bra" råd och tips ;)

 
Ingen bild

Sofia

27 december 2011 20:30

SJÄLVKLART ska ni inreda som NI vill ha det:-)
Ska bli superspännande att få se hur det blir framöver....
Idag var jag & beställde tapeter till Hampus rum:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards