Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Bitter....

Av Pia-Maria - 30 december 2011 10:42

 just nu känner jag mig väldigt bitter av flera olika anledningar.

Tänker inte gå in på detaljer.


Här hemma har vi sjukstuga.

Pelle har legat i 2 dagar.

Igår började Alfred med en riktigt envis hosta så nu håller han på och hostar.

T o m jag blir galen av allt hostande.

Hela tiden hostar han!


Får se när de andra barnen däckar. Är väl bara en tidsfråga innan det sker.


Ska berätta en hemlighet.


Igår jobbade jag mitt sista pass på Loomis som vikarie för en annan.

För nu när jag går till jobbet på Måndag så går jag dit för min egen del för jag har nämligen fått

 

FAST TJÄNST !


min önskan var ju att sitta kvar på samma bil och göra det jag redan har gjort!

Och det fick jag !

Det tackar jag för !!!


Idag blir en mycket lugn dag. laddar inför imorgon.


Då blir det nyårssupè på resturang tillsammans med mamma & pappa.

Nice.





 
 
Ingen bild

Jenny Cederman

30 december 2011 11:26

Grattis till jobbet om jag inte sagt det. Men hur orkar du vara så arg och bry dig om vad alla tycker. Jag skulle aldrig lägga ner så mycket energi på det, det räcker med familjens alla prövningar. kram jenny

 
Ingen bild

Pia-Maria

30 december 2011 11:35

Tackar! Äntligen blev det min tur på jobbet! Jobbigt o vara först i kön så länge :-)

Blir lite svårt o be folk hålla tyst när de tror att det pratar i välmening. Just nu har bägaren runnit över för mig och jag orkar inte höra vad andra tycker och inte tycker. Räcker med att försöka komma underfull med vad vi själva ska tycka. Har varit lite väl mycket nu sista tiden.
Kram

 
Ingen bild

Henrik

30 december 2011 11:59

Inte ska du vara bitter!
Ni har ju flera anledningar till att vara glada istället.
Nytt år på g och så här års om 12 månader är en hel del väldigt annorlunda.

 
Ingen bild

Pia-Maria

30 december 2011 12:04

Det är så svårt att bara låta allt rinna av en när det blir så mycket tillslut. Men jag behöver nog bara gnälla av mej ordentligt till någon och sen vila. Känslor far ju omkring i kroppen och ingen dag känns som bara en vanlig dag när det ska hända så mycket nu.
och om 12 mån och 1 dag är ni väl på middag hos oss? :-)

 
Ingen bild

Robban L

30 december 2011 12:42

GRATTIS!!
Äntligen fast tjänst - vad glad man blir :)

Det borde ju vara annan rubrik av bara den anledningen och skit samma åt allt annat ;)

Gott nytt till er!!

 
Ingen bild

Pia-Maria

30 december 2011 13:03

Robban:
TACK !!!

Och detsamma till er ! Hoppas ni får ett trevlig nyår!!

Ska försöka bli lite positivare i bloggen, men behöver släppa lite på ventilen.

KRAM

 
Ingen bild

Linda

30 december 2011 15:40

Grattis vännen min! Super kul...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards