Pia-Maria

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Pia-Maria - 1 juli 2011 17:48

  Här sitter man i sin solstol med laptopen i knät. Pontus kommer fram och frågar mej vad semester betyder.

Jag gjorde ett försökt att förklara för honom vad det betyder.

Då kommer hans kommentar:

- Så du ska vara så här lat hela semestern ?


Det lät väldigt lockande i a f :-)



idag kom även Gusum förbi och tog en fika.

Så då pratade vi om båten.

Så nu ska vi hämta den på Tisdag f.m

När pappa slutar jobba så åker vi och hämtar en båtkärra vi ska hyra.



Alfred han leker o leker.

Det är ett riktigt utebarn.

Han har gått och styrt för sig själv hela dagen.



Av Pia-Maria - 1 juli 2011 14:53

 Dagens första semesterdag är såå bra....


började med ett ärende kl 10, sen åkte jag hem och sen dess har jag bara gått omkring och njutit.


Lagade en ny rätt här hemma som jag inte gjort förut.

Fisk, kall sås och färskpotatis.

Jag gillar ju inte fisk så då blir det ju att jag inte gör det hemma.

men idag slog jag på stort och gjorde det.


Vad dom åt. Slukade allt som vi hade gjort.

Pelle var ju förstås delaktig i matlagningen.

Han är sååå duktig på att laga mat!


Sen igår så köpte ju Pelle dvd till bilen.

Blev dessa:



2 skärmar, men varsin dvd i, så barnen kan se 2 olika filmen. Alfred är lyrisk så han kommer förhoppningsvis sitta still när vi åker till Göteborg nästa helg.

Vi testade en idag och jag tyckte dom var bra.


Nu måste vi försöka hitta flytvästar till barnen för vi ska eventuellt hämta båten på tisdag. * hoppas*

jag vill så gärna ut och åka båt, lite lustigt det där. Jag avskyr o bada, men åka båt på ensjön går bra hahaha


Nu ska jag göra lite annat här hemma, men uppdaterar när jag får tid :-)



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards