Pia-Maria

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Pia-Maria - 14 juli 2011 16:51

 Efter en del diskussioner fram och tillbaka, och jag kan väl erkänna, efter mitt tjat dom sista dagarna så har vi äntligen köpt en släpkärra.

En ny dessutom.

Så det blev en carevan 1250 XL

Funkade perfekt bakom min bil!

Jag har ju en avtagningsbar dragkrok på min A3.



Snygg va?


Köpte även till nätbur till



Nu kan man lasta en massa i släpkärran.


Vi ska ju ta hand om allt skräp från bygget så det kommer ju bli en hel del resor till returpunkten.

Men alltid bra o äga en släpkärra när man har hus :-)


Idag fick vi även besök av min bror markus med familj. Dom som vi bodde hos i Göteborg !


Senast nästa vecka ska vi få offerten av byggfirman.

Ser verkligen fram emot den.

Är så nyfiken.

För sklulle vi ta den byggfirman så har dom tid att åta sig byggen i slutet av Sept/okt.

Dom är mycket väl insatta i våra planer, dom mest seriösa byggfirma vi har haft med att göra.

Dom kommer hit flera ggr, mäter, pratar, skriver upp ALLT vi säger.

fler möten kommer att bli innan vi tar beslut om ja eller nej till denna byggfirma.


Men vi håller tummarna för att det blir bra nu och att vi kan få färdigt till nyår. Jag som vill ha en nyårsfest.


I a f .... man ska ju inte tapetsera första året i nya delen utan bara ha det målat så huset kan få sätta sig och då slipper man det mesta av att tapeterna spricker.

Pelle o jag gick ju på bauhaus igår och så såg vi precis det vi ville ha sen när tillbyggnaden är klart.

kommer inte berätta vad det är, utan vi känner endast 1 som har liknande så vi ska köra på våran aha-upplevelse.

Mamma vet om det och hon tyckte verkligen om Ideèn.

Men det är ju lite mer än 2 år dit, men jag tror nog våran aha-känslan finns kvar då också.


Och igår som sagt vad så var ju barnfria.


Först gick vi runt i butiker och drömde oss bort.

Tog även en tripp till Audi och drömde oss bort i bildrömmarna.

provsatt även en Audi A1. Vilken bil!

kan tänka mej en sån i framtiden, men allt beror på hur nya A3-sedan kommer att se ut som släpps i höst ( tror jag )

Men jag e alltid kär i Audi :-)

Passade även på att köpa dom efterlängtade audi kaffemuggarna. Så nu smakar morgonkaffet ännu bättre :-)


Sen åkte vi hem, gjorde oss iordning och så ringer mamma o berättar att pappa ringt och frågat om vi var hemma.

Det var en trafikolycka vid trädgårdsbyn som är på gamla övägen. Då när jag pratar med mamma hör jag sirenerna.

Så pappa verkar ha ringt så fort brandbilarna lämnat stationen :-)


Pelle & jag åkte in och spelade bowling i vilbergen. Blev 1½ timmes spel.

Pelle vann 4 serier och jag vann den 5:e och sista, men jag fick rätt så mycket spööö i det stora hela :-(


Sen åkte vi ned till papa grappa och åt mat, Pelle tog kött och jag kyckling.

Var så mysigt o bara vara vi två.

Sen åkte vi hem och kollade på tjejfotbollen.

sååå dålig match !!!


Nu ska jag göra lite annat, men blev ett långt inlägg :-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards