Pia-Maria

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Pia-Maria - 22 juli 2011 19:02

 Den underbaraste är ju Pelle.

Haft en sån nice dag tillsammans med familjen.


Efter en jobbig natt som började med ett åskdån, jag & ida vaknade samtidigt. Hon ut direkt till Pelle och grät o kramade honom för fullt.

Sen hade ju några barn berättat spökhistorier på DayCamp så hon var såå rädd och grät i flera timmar. så vid 4 på natten/morgonen så somnade vi äntligen allihoppa om. Alfred vaknade ju också förstås en sväng mitt upp i alltihoppa.

Gåskan är på min gräsklippare som han så fint uttryckte det.


Vi fick lite sovmorgon som tur var av våra snälla barn.


På f.m åkte jag och Pelle in till Swedbank och fixade lite med våra bankärenden.


När vi kom hem har vi bara haft så mysigt ihop.

Vi gick en promenad allihoppa tillsammans, inkl Pepe. Han var den som blev tröttast :-) Lathund !

Sen så fortsatte Pelle & jag vårat trädgårdsprojekt, uteplatsen.

Idag har vi börjat med att lägga dessa tunga plattor.

Tar ju tid o lägga plattor.

Men vi är halvvägs i a f. Ser riktigt fint ut.

Imorgon måste vi åka in och köpa jord så vi kan så nytt gräs där det har försvunnit grejer :-)


Nu ser barnen på filmen



Se vad dom kommer o tycka om den.


ikväll ska jag och Pelle se lite film ihop. MYSPYS.

Se hur långt vi hinner se innan åskan kommer.

Är ju Klass 1 varning här ju så vi får se.

Ska i a f förbereda oss med att dra ur kontakten o dyl.


Blinkade ju lite inatt ;-)


Läste just på Aftonbladet att det är terrordåd i Oslo.

Känner alltid en liten klump i magen.

måste det hända så mycket tråkigheter i världen?



Så här kände jag mig hela förmiddagen efter att jag inte fick sova. Var en mycket märklig känsla att inte få sova ordentligt. Det där med vakna nätter, det var år sedan man höll på med sånt....



Ser nu på att Alfred har börjat skena iväg på längden.

Tur att vi ska till London snart och shoppa :-)

Pelle och jag hade tänkt passa på och köpa byxor till Alfred på rean, men det var ju lite andra människor som sliter som idioter på reavagnarna så då valde vi att gå. Så fattiga är vi inte att vi måste slåss för rea-varorna.

Näe..vi låter barnen få kläder från London så kan dom få vara lite exklusiva med sina kläder :-)



Eftersom min kära svärmor & svägerska är helt förälskade i denna butik så åker dom varje år på våren hit och shoppar. Jag blev medbjuden i år, men passade inte riktigt, men nästa år.... då FÖLJER jag med.

Dom köper ju alltid en massa kläder till barnen och det är snygga sånna.


Nu ska jag styra med lite annat, men ha d bra ;-)


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards