Pia-Maria

Alla inlägg den 29 juli 2011

Av Pia-Maria - 29 juli 2011 17:04

 Nu är kl 17 och jag fick ett sms av Pelle att han var på g hem. Öhhh hem ??

Glömde helt bort att han slutar 17, men åhh så bra. Får man lite mer tid tillsammans.

Nu när man vi börjat och jobba så har vi inte så mycket tid tillsammans :-(


Idag gick tiden så fort...


Först har vi städat o plockat en hel del hemma, och sen åkte jag & ungarna in och skulle shoppa lite.


Blev detta:

* gummistövlar till ida

* höstskor till Pontus

* höstskor till alfred

* klotång till Pepe

* ett JÄTTEtuggben till Pepe.

* mjukisbyxor till Ida

* mjukisbyxor till Pontus


Dessa barn, vad de växer.

Får ju ångest över hur mycket vi behöver handla till dom.


Sen har ju en elektriker varit här och kollat och ska ge offert nästa vecka.

Börjar bli spännande detta hur allt kommer o sluta :-)


Sen kom Carro med barn förbi och lekte och vi drack kaffe.

Nice !!!


ikväll blir det en massa filmmys med min lover !!!!


Imorgon besök och trevligheter :-)

Av Pia-Maria - 29 juli 2011 08:51

 Japps. Nu är man tillbaka till 80% av verkligheten.

100% blir det när barnen börjar skolan.

:-)


Nu har man jobbat 2 dagar.

Var riktigt jobbigt både psykiskt och fysisk att börja jobba. Dels har " jobb" musklerna haft semester och gjorde sig snabbt påminda om hur lata de har varit under dessa 3 veckor :-)

Psykiskt, shiit jag var så rädd att glömma bort något viktigt, så jag var helt slut i skallen i onsdags.

Men alla saker man bör komma ihåg, kom jag ihåg :-)

Känner mej NÖJD !

Gav en hel del skratt så jag känner mej nöjd med min första vecka på jobbet.


Nu har man ledigt i helgen innan man går på sin pissvecka :-(

Men Pelle har ju ledigt i helgen så det känns toppen!


Imorgon får vi besök av en av Pelles kompisar med Familj. Första gången vi träffas så " ordentligt", annars har ju bara denna kompis tatuerat mig :-)


Och en till tatuering kommer snart.

Ska boka tid på måndag.

Kommer bli en "liten" sak, men kommer upplevas som stort av många andra, reta ihjäl några, men JAG tycker om den, JAG vill ha den och vill ni inte se, så glo inte på mej då !!!

Pelle har accepterat den och det är huvudsaken!

Hoppas bara inte att han har för lång väntetid bara :-)


Idag blir en riktig städdag.

Måste ta tag i detta. Har inte brytt mig ett skit när vi har haft semester.

Städa kan vi göra efter semestern tyckte jag.

Men idag ska städlusten fram och bli i a f lite fint igen.


Är mycket fram o tillbaka med det där bygget och idag kommer ytterligare 1 elektriker och ska kolla på hur vi ska ha det.


Beroende på slutsumman så kan det bli så att vi får dela upp bygget i 2 omgångar.


*bergvärme

*fönster

*ytterdörr

*badrum

* stommen


det blir i år

och så fort det går efter årskiftet tar vi och gör sovrum och köket.


Men allt handlar om hur vi kan komma överens med byggfirman och banken.


Det låter så enkelt med att anlita en byggfirma, säga sina önskemål och sen ha pengar på banken.


Men jag kan säga att så är det inte !!!


Det är mycket papper som ska ordnas, många möten, mycket som ska vara korrekt innan man ens tar ett spadtag


Det tar tid, och det får det göra.


Men vi är ju ett steg närmare för varje vecka som går.


Nu ska ju allt bara bli korrekt med byggfirman och våra önskemål ska bli realistiska också.


Men vi är ett steg närmare !


Nu dax att ta tag i detta städande.



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards