Pia-Maria

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Pia-Maria - 27 augusti 2011 22:02

 Denna dag började inte så bra.

Pelle vaknar med en riktigt huvudvärk och riktigt illamående.

Så han ligger hela förmiddagen och vi hade ju bestämt att vi skulle ut och äta på Texas Longhorn med grannen.


Men framåt 12 blev Pelle som folk igen och vid 2 så åkte vi ut och åt middag.

Pontus är helt jäkla otrolig. Han beställde in en VUXEN portion med revbensspjäll och pomme.

Den lille tunntarmen fick i sig nästan hela portionen. Inte ens jag skulle klara det.


Alla åt som de aldrig sett mat förut och det var såååå gott!!!!


Sen åkte Alfred med mormor & morfar och vi tog med dom stora och handlade lite.

Köpte lite filmer.


Så barnen såg :


SuperZebran


och vi såg


We War Soldiers.


I halva filmen satt jag och funderade på varför i hela världen de inte använder digitalkamera o dyl när de fotar och filmar i filmen.Den är ju ändå inspelade 2001. Då fanns ju digitalkameran.


Men när jag efter ca 1 tim kommer på att just fan... kriget var ju lixom liiiite tidigare än 2001.

Satt o skrattade bra länge åt mej själv.. fan så dum jag är ibland! ( ofta )


Nu har jag känt mej väldigt nere ett tag, ang vårat husbyggeproblem.

Men så fick jag ett "liten" uppvaknade av vad en person berättade om sitt liv.

Så nu ska vi försöka se det positiva och känna medkänsla för de känslomässiga problem man kan få än de materiella.


Visst våra problem är inte små,med tanke på vad vi håller på med, men så kommer en liten påminnelse om att det enda som är viktigt är

 KÄRLEK och LIVET.


Imorgon ska vi i a f på husvisning med Eksjöhus.

Har kollat in några hus som vi skulle vilja ha prisuppgifter på.

Sen tar vi nog " husbygge semester " och jobbar ett par pass denna vecka, sen tar vi och åker på barnfri weekend till London och laddar upp batterierna för nya tag mot hösten och dess planering av en eventuell nybygge på tomten!

Jag räknar inte med att vi ska få igenom lånelöfte, men vi gör ett gott försök och håller tummarna.


Jag älskar min familj, min släkt och alla mina vänner.



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards