Pia-Maria

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Pia-Maria - 8 augusti 2011 20:03

Förut tog jag med Pontus och åkte till Rusta. Vi köpte 3 kräftburar och en hel del tillbehör till fiske. 

Stolta sen morgonens fångst på 17 krabbor i 2 burar så vill man ju alltid ha mer :-)

     

Sen åkte vi och hämtade Alfred och åkte hem och styrde med alla fiskegrejer.


Sen tog jag grabbarna och gav mej ut på andra sidan ensjön.


Var helt underbart där ute

   

 

Pontus var ju superduktig och hjälpte mig med allt.


Så på vägen hem var det ju nästan vindstilla så då fick jag chansen o lära grabbarna hur man ror en båt.

Pontus fattade galoppen direkt och rodde som bara den.

Alfred är ju såå liten , men han gjorde rätt i a f :-)


      


Dessa snyggingar hittade vi på stranden:

      


Och Pontus var ju riktigt snäll och påpekade vad vi hade för fripassagerare på båten när vi var mitt på sjön:

    

STOR VA ?????

Äcklig som FAN !


Idag har jag hittat många djur när timmarna har passerat :-)

          


Nu ska jag ta hand om mej själv lite.

Har varit en mycket intensiv dag!


Av Pia-Maria - 8 augusti 2011 14:02

 Känner mej helt ur form.

Märks riktigt på humöret då jag har haft en del dispyter med en " omogen" 7-åring.

Kan inte den ungen lära sig att förstå andra någongång?

Blir skogstokig snart på honom.


Igår hade ju Pelle riktigt oflyt.


Han åkte ned till Gusum med alla barnen. Skulle lämna Ida där eftersom hon skulle gå på simskolan denna vecka också.


De åt gott och hade det bra.


Påvägen hem med grabbarna så åkte han inte E22 - 210 utan han tog kringelkrok vägen hem genom skogen.

Kom ca halvvägs så kräktes Alfred ned sig :-(

I Pelles A6.

Skiiit också.


Tur att vi hade lagt en handduk under bilbarnstolen.


Men han löste det galant så när jag kom hem så låg Alfred och sov, kläderna tvättade.

Vilken tur att jag har en karl som kan ta hand om allt sånt :-)


Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Har ingen motivation till något.

Behöver nog vila en hel del!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards