Pia-Maria

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Pia-Maria - 17 augusti 2011 18:04

 idag fick jag äntligen tag i mäklaren som värderade vårat hus.

Värdet var ju från början 1,695 och efter hon varit här så värderade hon upp till 1,9.


Efter att ha pratat med henne idag så säger hon att det var en förhands värdering som huset är värt efter ALL våran renovering.


Jag visste inte vart jag skulle ta vägen då, ska en renovering på 1,3 milj höja husvärdet med knappa 200 000:- ???

Va fan, vilken jävla mäklarskola gick hon? Sängvägen eller?


Blev måttlig road över samtalet, men hon tyckte jag skulle ta ut en ny mäklare, vilket vi kommer att göra!


För JAG VET att huset behöver renoveras, men inte fan e det värt så lite, inte här ute i öbonäs.

Går granntomten, och då endast tomten på över 700 000:- och är då 1/4 så stor som våran, då kanske ni förstår att man blir måttlig förvånad över priset.


Ska i a f försöka få hit någon osm värderar fort!

Så vi får ett nytt pris!


idag efter jag hämtade ungarna så gick vi ut och plockade svamp.

Hittade ca 2 liter i a f.

ida har feber och är riktigt genomförskyld.

Så himla tråkigt !!


Nu ska jag ta och mysa lite med ligisterna innan stora myspyskillen kommer hem....


Denna vecka har vi inte en enda dag

ledig tillsammans :-(

jag tycker synd om mig själv :-(

hi hihi


Snart London och en massa mys och bara njuta av att vara tillsammans.



Av Pia-Maria - 17 augusti 2011 12:20

 Sitter här och undrar hur förskylningssäsongen redan är här.

Skolan har inte ens börjat ännu, men nu är ALLA i stort sett sjuka.

Igår kväll ca 22:30 vaknade Alfred och skrek & grät. Jättesnorig och hostig.

Ida är riktigt genomförskyld & Pontus riktigt hostig.


Pelle sitter på jobbet och är förskyld.


Jag har blivit mycket bättre, men har en dundrande huvudvärk.


Har hört att många är sjuka.


2 veckor kvar tills vi åker till London och hur kul är det att det redan börjar med sjukdomar?


Haft 2 riktigt roliga dagar på jobbet. Har kört med en tjejja nu när ordninarie kollega varit iväg på semester.

Blev många skratt där. :-)


Idag skulle jag hämta recept till Zeke hos veterinären. Innan mej var det en kille som skulle avliva sin hund, En boxer född 2008. Först trodde jag att hunden var gammal för den var riktigt sliten i höfterna, men den hade riktiga höftproblem. Men ändå inte blivit utdömd av veterinären ( på ett annat ställe)

Så nu hade dom använt upp sina försäkringspengar så nu ville dom ha 150 000:- för att fixa hunden. Istället för att ge den ett värdigt slut. Så nu fick dom åka till ett annat ställe och avliva hund.


usch kom o tänka på gamla strutten vi hade..saknar honom så !!!!


  Izor

2001- 2010


Hoppas att min huvudvärk släpper snart !



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards