Pia-Maria

Alla inlägg under april 2012

Av Pia-Maria - 6 april 2012 12:26

 Igår var en sån där enormt jobbig arbetsdag. Påsk och december ( jul ) , vilket skit o ha mitt jobb då.

Kom hem och var så förbannat jävla trött.


När jag skulle gå och lägga mej så brukar jag oftast gå och pussa barnen.

När jag kom till Alfred så hörde jag på hans andning att något inte stämde. Tände lappan och han var väldigt ansträng i andningen, riktigt röd i ansiktet och så riktigt varm i kroppen :-(


Tog tempen direkt och visade 39,4.


Så han fick sova hos mej och P inatt. Fick gå upp ett par ggr för han mådde inte bra plutten.


Nu går febern upp och ned hela tiden. Ena stunden 37,9 och nästa stund över 39.

Han ligger helt däckad i soffan nu.

Men han är knappt förskyld eller har hosta.


Nu på fm var vi och handlade. Mamma tog hand om Alfred. Pelle var och köpte godis igår. 1,5 kg

Idag köpte vi ytterligare 2,5 kg och så 2 kg till mamma o pappa.

hahaha....

Här ska ätas godis.


Vi hade bara tänkt ställa fram vårat stora påskägg med godis, men så frågade Alfred när påskharen kommer så han tror tydligen på det i år igen.

så då får det blir ett varsit påskägg till barnen också.


Ska bli riktigt skönt att få 3 hela lediga dagar tillsammans med familjen.


imorgon ska vi ju grilla med grannen.

på söndag ska vi ned till gusum och där är även svägerska & svåger.


Och det viktigtaste utav allt, kolla om "alfreds" kycklingar har kläcks.


Var ju några hönor som låg och ruvade när Alfred var hönsvakt så nu hoppas jag verkligen att Alfred orkar följa med och se det om dom har kläcks. 


Sitter och tittar ut på vädret, snö och regn..underbar påskväder * not*


Glad påsk alla bloggläsare! 



Av Pia-Maria - 3 april 2012 12:55

 Förut åkte jag och Alfred in till vilbergen och skulle handla lite. I bilen började han rabbla upp alla familjemedlemmar och räknade dom samtidigt på handen. Helt plötsligt utbrister han:

5 st !!!

Hur kan vi vara så många??


Sen gick vi in på Ica, så ville han ha Kiwi. Såg han nr 5 på prislappen så frågade han vad det stod för

5 för 10:-

Vad bra, för då får alla i familjen en varsin :-)


Gulleplutten då.....


Nu tvättar jag för fullt. Har jag hållt på med sen kl 7:30. Vad tvätt det blir i en stor familj på 5 st hahaha......


Idag börjar jag få ondare i nacken, men så fick den sig en ordentligt omgång igår.  Jag hoppas nu att jag blir bättre i kroppen av detta.


Idag har jag inte heller sett till några arbetare. Undra när de kommer och sätter igång igen....



Av Pia-Maria - 3 april 2012 07:44

   Fick igår veta att en brottarkompis har valt att inte stanna kvar hos oss utan har gått vidare.


Igor Gladh


Profilbild


1975-2012


Vi höll en tyst minut för honom igår på brottarmattan.


Igår var jag ju på min medicinska massage. Aj aj, men känns mycket bättre idag i nacken och axlarna.

Ska tillbaka den 21 April igen.


Idag blir en lugn dag hemma. Orkar verkligen ingeting just nu.




Av Pia-Maria - 2 april 2012 09:25

  I lördags så hade jag ju bytt pass med han som kör andra sidan av vårat 5-2 schema.

Och så fick jag köra mitt ordinare pass igår , men inte med min ordinare kollega.

Trött, sliten, söndag morgon kl halv 8 så kliver jag in i damernas omklädningsrum.


Då sket jag på mig nästan ordagrant!


Detta mötte mig vid skåpet:


En sån skyltdocka som är ca 1.80 cm lång och är klädd i uniform.

Fy fan så rädd jag blev!!!


Men det tyckte dom var roligt som 1:e April skämt mot mig.


Nu är det ny vecka igen. Vad veckorna går !


Idag fyller fina Amanda 4 år !!! Grattis gumman !!!


Idag ska jag på medicinsk massage . Fick ett återbud så idag blir det att åka dit och få ont. För ont det har jag som fan !!!!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards