Pia-Maria

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Pia-Maria - 16 oktober 2009 17:00

Idag har jag flyttat på sängen i sovrummet. Blev så innerligt trött på detta hoppande för att komma ur sängen. Får se om Pelle kommer att tycka detta är smidigare.


Nu har jag alla mina älskade barn hemma, Ida har ju inte sett filmen som jag köpte idag så nu går den på tv igen. Alfred kikade några minuter, men nu ville han leka istället.


Sitter och funderar på om jag ska laga lite fredagsmys middag till Pelle och mig... sitter i valet o kvalet.


Ikväll blir det IDOL.


Jag som inte är så intresserad av IDOL, har suttit fastklistrad nu framför tv på fredagskvällarna hi hi hi


Imorgon fyller äntligen min pluttis år. Ska bli kul o se vad han tycker om sina paket.


Måste verkligen den lille bli större? Räcker det inte med att Ida o Pontus blir äldre?


om 10 månader börjar Pontus 6- års.

alltså skolbuss tillsammans med ida på morgonen.


Bara Alfred som går kvar på dagis.

Bara en endaste bebis kvar, och inte ens det är han *snyft*


Höll ju i en bedårande söt bebis igår... AXEL. Snuttis....

Alfred blev helt plötsligt så stor.

Man ska verkligen inte se på bebisar, så snälla håll dom borta från mej så jag får leva i illusionen att jag har en bebis kvar *skämt & sido*


Nä, vill pussa på alla bebisar jag får syn på....


Vill ju inte ha fler barn i mitt liv...


Blev väldigt irriterad på en mamma på dagis ( observera att hon har "bara" 2 barn själv).

Hon sa minsann att jag ska ha fler barn ,

Nä sa jag då. Jag är nöjd.

KLART DU MÅSTE ha fler BARN.

Då hävde jag ur mig detta:

Jag vill faktiskt leva mitt liv och ha det bra. Inte småbarnsmamma hela mitt liv.Jag vill faktiskt kunna resa o ha det bra ekonomisk och inte lägga "alla mina pengar" på barn.


Jag ger ALLA mina 3 barn det dom behöver och lite till, men i framtiden vill jag faktiskt ut och resa och njuta,tillsammans med Pelle, så fler barn - NEJ TACK. Dom kostar dom jag har *ler*


Nepp dax att plocka iordning lite innan Pelle kommer hem. Han gjorde ju det igår så nu får jag vara snäll och ge honom ett iordning plockat hem.


Nej vi bor inte ihop

Han har kvar sin lägenhet,

Barnen ska verkligen acceptera att Pelle bor här och sen slänger man inte ihop 2 boende på kort tid.

Krävs planering.

Men han är mannen i mitt liv, jag vill dela varje sekund tillsammans med honom, så min dröm är att få bo tillsammans och ha det lika underbart som vi har det nu!


Teevlig fredagskväll!!!

Av Pia-Maria - 16 oktober 2009 09:45

Fortfarande hemma och sjuk. Blev ju dålig av antibiotikan så nu har jag ringt KK och hoppas jag får en annan medicin. Dom skulle ringa upp sen.


Var inne och handlade godis,läsk och en film till mej och Pontus


" Flykten från hönsgården"


Sitter och ser på den nu. Tycker inte den var så värst bra, men jag halvkikar på den nu.


Pelle kom hem från jobbet igår och var helt underbar.

Jag hade så ont i huvudet så han tog hand barnen = Allihoppa, plockade iordning,  gav dom kvällsmat, fixade läggningen.


hur underbar får man bli?


Sen somnade barnen så snabbt så vi låg i soffan och hade det mysigt. Tittade på en av våra favoritserier

 - Criminal Minds.


Riktigt bra!!!


Träffade en gammal gammal vän i affären imorse.


Elin Alenteg!


Blev visst ett långt stopp inne på ICA.


Har länge sagt att vi ska ta en fika, men vad fasiken, tror ni man får arslet ur vagnen och fixar det?


Nepp så nu blir det av har jag bestämt.


Ska boka en fikatid när jag har fått novemberschemat sen *ler*


Idag blir en mycket lugn dag här hemma.


Ida i skolan och Alfred på dagis!


Bara soffpotatisen Pontus här hemma... Min myskille!


Imorgon fyller ju min älskling 2 år!!! Åhh så fort det går!!!


Kalas imorgon!!!


Hejsvejs

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards