Pia-Maria

Alla inlägg under augusti 2010

Av Pia-Maria - 10 augusti 2010 19:34

  Är helt kär i alla valpar.

 

Hade kunnat tagit med mig allihoppa hem idag.

SÖÖÖÖÖTA!!!!!

 

Så den 10 Sept så hämtar vi våran lilla killbebis.

 

Här kommer en del bilder efter dagen....

Tycker dom säger mer än ord...

 

  

En hel hög med valpar :-)

 

   

 

 

 

               

 

Så "bara" 1 månad kvar :-) 

Av Pia-Maria - 10 augusti 2010 09:55

  Idag ska vi ju åka iväg!

Klockan 1 ska vi hämta dom stora barnen sen åker vi till Stockholm - haninge!

Myser med vovvar :-)

Hur ska man lyckas hålla sig från att ta med sig någon hem direkt ??!!

 

Skönt det är med ledigt :-)

hi hi hi....

 

Skriver väl kanske en sväng ikväll!

Av Pia-Maria - 9 augusti 2010 17:59

 Idag har jag äntligen fått umgås med min underbara familj.

 

kändes som en evighet sen dess.

 

Pelle har fått ont i halsen igen. Och ni som känner oss vet att han brukar bli så JÄVLA sjuk när han får ont i halsen så har han någon känning på måndag så tvingar jag honom till läkaren för en antibiotika kur så han inte är sjuk tills vi åker.

 

Imorgon bär det av till Haninge, stockholm för att hälsa på valparna.

kommer en lånad bild från Kenneln Crazy Train.

 

  

 

En av dom små bebisarna blir våran :-)

 

länkar till hennes hemsida så får ni kika lite mera själva

http://www.crazytrain.se/

 

Valpen hämtar vi 10-12 Sept. Exakt när är inte klart ännu.

Beror helt på vad vi kommer överens om.

 

Nu ska jag umgås lite till med mina 4 kärlekar.....

 

 

Av Pia-Maria - 7 augusti 2010 21:08

Är riktigt trött.

Men är ju på slut dagen nu imorgon på min 60 timmars vecka.

känns i hela knoppen och kroppen.


Men bilköpet har ju piggat upp en lite i a f :-)


Har så otroligt mycket att se fram emot nu närmsta 2 månaderna.


  • Resa
  • Vovve
  • kryssning

Har märkt otroligt mycket att jag har jobbat mycket denna vecka. Har saknat mina barn och pelle.

JÖSSES!

Men nästa vecka är jag ju ledig 5 dagar.

På tisdag ska jag och Pelle upp och mysa med valpen! NICE


Nu dax att natta.

 sista 12 timmars imorgon för denna vecka!


      


Finaste barn som finns!!!!!


Av Pia-Maria - 5 augusti 2010 18:37

  Idag har jag varit och köpt mig en Audi A3.

Är så supernöjd.

skulle egentligen ha köpt mig en Opel, eftersom Audi är mycket dyrare i pris.

 

Vi åkte in på Audi för att Pelle ville kolla lite, och så vips så sprang vi på en A3 för "min plånbok"

Vi åkte hem och efter en stund så åkte vi tillbaka , provkörde den, skrev på papprena och sen åkte vi hem igen.

Åt lite lunch, väntade på att dom skulle ringa.

Åkte in vid 4 igen och tömde mitt kontokort på pengar och gled hem i en A3 !!!!

 

   

 

Är SUPERNÖJD!!!!!  

 


Av Pia-Maria - 4 augusti 2010 19:03

 Idag har man ju då haft besök av familjen Nordström!

Mycket trevligt!

Lunch, en kanna kaffe

en massa Mary Kay produkter

och massa lek o stoj med barnen!

 

Neo, Alfred och Pontus så man knappt röken av.

Bara charmisen Noel som man märkte av,men så e han ju bara 11 månader snart.

Myspys killen.

 

Malin den lille boven har ju fått mig att fastna för Mary Kay produkter. Dom som handlar sånna vet att det är DYRT, men jävlar så bra produkter om man får säga så!

 

Sluträkningen slutar på 1500:- , men är mycket nöjd med produkterna.

Har ju fått provat dom så jag vet ju vad det är jag köper!

 

Pelle tyckte jag både kändes och såg fräsch ut i hyn och bättre kritik får man ju leta efter !!

 

Alfred är hos mamma inatt, Ida i Gusum så vi har bara mellanbarnet hemma. Pontus.

 

Dax att ringa Ida, kanske se lite band of brothers.

 

Idag har jag skickat ett blommogram.

Till Linda.

gör så ont i hela mitt hjärta när jag tänker på min kära vän.

Det enda ord jag finner är ORÄTTVIST!

 

Hennes blogg finner ni här:

http://lindaskriver.blogspot.com/

 

Funderar på om jag ska starta en liten insamling kring mina vänner och sen ge till Linda`s insamling mot bröstcancer.

Alla bäckar små..

 

Hon själv har lyckats samla ihop ca 25 000:- till cancerfonden.

 

Det är alldeles för nära inpå för att man ska tänka

 " detta händer inte mig"

 

En blomma var det minsta jag kunde skicka henne mitt i allt!

 

 

 

Av Pia-Maria - 4 augusti 2010 08:21

  Idag kommer familjen Nordenström!

Ska bli kul!!

 

Vet inte vad det är med min kropp, men så fort jag är ledig så får jag extremt ont i kroppen.

känner mig som en riktig gammal kärring. Kärring är jag ju , men nu även gammal :-)

 

Idag har jag bara grabbarna hemma. Ida är ju fortfarande i Gusum. Kommer hem på Fredag. Saknar henne så mycket!

 

Igår när jag kom hem från jobbet så sov barnen så sött i sina sängar.

Pelle han kan den mannen :-)

Barnen är mer harmoniska med Pelle än vad dom är med mig. Tror det har med att Mamma måste man testa hela tiden.

Men så är ju Pelle mycket lugnare än vad jag är!

 

här hemma är det bara PAPPA som gäller för lillfisen

 Alfred.

 

nu ska jag ta en svängom med snabeldraken. Tycker inte om den så mycket just nu :-(

 

Sparka mig i röven så jag får lite gjort någon gång!

Av Pia-Maria - 1 augusti 2010 18:32

 Imorgon börjar min stora son FRITA!

Han får börja skola in sig nu fram tills han den 23.e börjar 6-års.

Mamma ska vara med honom imorgon.

Min underbara stora son!

så i fredags var det sista dagen på dagis.

Så nu har jag "endast" ett dagisbarn kvar.

Det är ångest om något.

För mig är dom fortfarande "små" när dom går på dagis, men nu är 2 av 3 på SKOLA!

Gahhhhh var tar tiden vägen?

alfred har ju "endast" 3 år kvar på dagis. Tiden går så fort så det sker väl imorgon :-) hihi

 

Nu har min älskade dotter åkt till Gusum.

Åhh vad jag saknar henne!

Någon jag har upptäckt är att hon är verkligen min stöttepelare, Har ju verkligen delat många svåra och jobbiga stunder tillsammans.

Och även ännu mer roliga och intressanta stunder :-)

 

Det är kul att Ida har börjat hänga med att läsa på tv när det är utländska program.

Så idag satt vi ca 4 tim och kollade på The Cougher.

Okey kanske inte det bästa 8-års programmet, men vad fasiken. Intressant att se slutet och båda satt helt inne i programmet :-)

 

Nepp nu ska jag upp och lägga mig i sängen och se Band of Brothers!!!

 

26 dagar kvar tills vi reser!

I LOVE IT!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards