Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Oj vad tiden går...

Av Pia-Maria - 25 september 2010 16:18

  Förstår inte att tiden går så här fort!

Snart 1 månad sen vi åkte till Mallorca.

 

Snart en vecka sen jag bloggade , men i a f . mycket har hänt!

 

Lille jag passerade över till 27 år i tisdags.

 

Fick massor av paket!!

 

Av barnen:

 

* Stor Burk som står Dog Food på

* grytlapp

* 3 vånings kakfat

 

Av min föräldrar

 

* blommor + nya krukor till v-rummet

* Reflexjacka ( blåkläders märke)  att ha till hundpromenaderna ( till både mej och Pelle )

 

Av Pelles föräldrar

 

* fotbad

* blus

*pengar

 

Av Pelle`s syster + sambo

 

* tjock tröja

* 2 tunna tröjor

 

 

Firade lite med mamma , Pelle och barnen i tisdags.

 

Igår kom allihoppa och vi åt mat och fikade!

 

Hade jättetrevligt.

 

Idag åkte jag ned och lämnade grabbarna hos svärföräldrarna, ska hämta dom i morgon igen.

 

Ida ska snart gå in till mamma och vara där inatt.

 

Pelle och jag ska äta lite mat och se på film ensamma ikväll.

Var ju evigheter sen vi var ensamna.

 

Tyvärr jobbar han om dagarna i helgen.

 

Imorgon åker Ida till Linköping på träningsläger. kul för henne!

 

Sen har vi ju Pepe Eng.

Nej förlåt, menade Pepe Bus,

Nej fel igen, menade

PEPE.

 

Vilket bustroll.

 

Vi har fullt sjååå på denna vovve.

 

han bits och gör inne var o varann minut.

 

Men får hoppas det ordnar sig snart.

 

Annars så är han en toppen hund.

 

Så himla rolig och vill lära sig...

 

 

 

Nu verkar det som det är bestämt.

 

Den 6 okt åker Pelle ifrån mig och barnen i ca 3 veckor :-(

 

Utlandsjobb igen.

 

Jag nekar aldrig Pelle att åka iväg, men timningen var riktigt usel.

 

missar pappas resa, alfred födelsedag och så har vi ju valpen.

 

Allt är ju ordnat för att han ska kunna åka, men så jävla tråkigt!

 

Ärligt vet jag inte hur jag ska klara mig utan honom så länge.

 

Var snart 1 år sedan han åkte.

 

jag älskar honom så mycket, han är mitt allt.

 

Är lika nyförälskad och kär i honom som för 1½ år sedan.

 

Kan fortfarande känna pirret i magen när jag vet att han kommer hem från jobbet.

 

 

 
 
Ann-sofie

Ann-sofie

25 september 2010 17:17

Bus pepe får kissa ute när han e hos mej :) Ser fram emot lite hundbesök!!

http://annsofie83.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards