Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

åhhh sååååå braaa!!!!!!

Av Pia-Maria - 29 september 2010 15:13

 och jag är så käääär!

Jo men det blir jag ibland, från och till, men nu har jag haft en kärlek i mitt hjärta , i ett par dagar, ca 1 vecka.

 

En bild säger mer än tusen ord:

Här är min nya kärlek.

 

 

Dom 3 filmerna är sååå bra.

Och Matt Damon var fasiken i mej riktigt snygg/het i filmerna.

 

Är det otrohet måntro om jag ser dom om och om igen när Pelle är i utlandet ??!!

Törs man fråga ?

 

Nu har i a f mina skuttisar kommit hem.

De sitter framför Pontus nya tv och spelar PS2.

 

Imorse råkade Alfred spilla ut ett glas jouice över Ida`s matteläxa.

 

Bad Ida om att hon skulle få en ny i skolan, men hon fick till svar ett NEJ?!

 

Så vad gör jag nu då?

Kan ju lixom inte skita i en läxa, men nu har vi ju ingen.

 

Imorgon är det en mycket viktigt möte i skolan.

Har ont i magen redan nu och har haft det ett tag.

 

Vi hade ju möte i våras och då gjordes en "plan" upp för hur de skulle hantera Pontus i vissa lägen.

 

De har gjort totalt tvärtom, skiter i allt jag och dagisfröken hade berättat och i slutänden så ringde dom Pelle och inte min mamma som det är sagt.

Pelle är ju inte "van" vid Pontus "sjukdomshistoria" som jag och mamma är.

Dom har hårde riktlinjer på hur de ska agera och att det är mamma dom ska ringa.

Och inte fan har hon fått ett enda samtal.

 

Skickar hem Pontus med bussen utan jacka, så man får i a f ta bilen in och hämta hans jacka.

Stora barn ger sig på Pontus, har sönder hans saker.

 

Ingen av personalen pratar med varandra, alla skyller ifrån sig och här står man helt utan hjälp.

 

Vet varken ut eller in.

 

Sen dom omorganisera hela vilbergsskolan så har allt blivit kaos.

Finns inget som är bra längre.

 

Och jag vet att det är inte bara jag som har problem.

 

Många föräldrar har problem med skolan nu.

 

Vissa barn kommer ju inte ens med bussen hem för att dom inte slutar i tid i skolan, tar fel tiden på barnen när dom ska hem o dyl.

Så snacka om kaos.

 

Enda trösten är ju att det inte bara är jag som är drabbad, men det gör ju ont ändå :-(

 

Detta har oroat mig ett tag nu.

 

Idag har Pepe Bus och jag varit ute en del.

 

En riktig utevovve är det.

 

Behöver ju inte använda en borste för att få bort kottarna i a f.

Bara sparka till på en så tar pepe den och sen så är den väck :-)

 

    

 

Visst är jag söt.

 

Kallas fortfarande för

" monster i en söt förpackning"

 
 
Liinda

Liinda

30 september 2010 09:20

Usch skrämmande att Pontus redan nu får utstå sådana saker.
Han som mått dåligast av allt som hänt mellan dig och Erik... och så får han uppleva en massa tråk i skolan! JÄVLIGT trist... och det verkar vara en skit skola. Finns det ingen annan skola i närheten??
Vad faaan råkar man bli av med läxan så är det väl klart att man ska få en ny... Gaahh... Förstår att du har ont i magen! Stå på dig på mötet!! Och få sagt allt du vill så känns det sååååå mycket bättre sen.
StyrkeKram... Älskar dig!!

http://LiindaOlsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards