Pia-Maria

Alla inlägg under december 2011

Av Pia-Maria - 16 december 2011 13:01

 Ja alla vet vi vilket humör jag har, jag har nog allt lugnat ned mig de senaste årena, men vad fan... nu var jag tvungen att gå ned på sandlåde nivå och visa min ilska.


Jag hade en ketchupflaska i kylskåpet på jobbet, märkt med mitt namn på. TYDLIGT!

Jag har märkt att det har försvunnit mer o mer ur flaskan, men det har ändå funnits kvar i flaskan.


I onsdags hade jag med min matlåda, köttbullar o makaroner.

Döm av min förvåning när flaskan fan var slut. Och den som tog det sista hade i a f ställt tillbaka flaskan tom!


Då surnade jag till!

Tejpade upp min flaska på kylskåpet med en tack lapp till den/dom som har ätit upp min ketchup!


Låg nivå - JA, men va fan... jobbar på ett värdebolag och folk stjäl ??!!!

Har inte ens mage o ringa eller sätta en lapp om att man tog det sista och köper en ny ??!!


Ska det vara så på jobbet behöver man ju aldrig mer ta med sig matlåda, bara ta en ur kylskåpet som ser gott ut!


Jag är inte BITTER, inte ett dugg !!!


Så får vi se vad som händer härnäst.


Det verkar gå framåt vad det gäller husbyggandet.


Nu har vi gjort ett avrop på det huset vi vill ha, så nu väntar vi på papprena så att vi kan göra den slutmässiga beställningen.

Då får vi datum på när huset kommer, när markarbeten börjas och bäst av allt, INFLYTTNINGSDATUM!!


Nu har vi bara "eventuella" datum, men håller vi någorlunda tidsplan så är jag nöjd!!!


Idag blir en lugn dag och även helgen!!


Av Pia-Maria - 13 december 2011 10:34

 Nu verkar det som vi har fått ett JA på bygglovet på nya husplaceringen.

Kommunen verkar verkligen jobba prio med ärendet för Jimmy skickade in nya tomtritningen igår e.m och idag fick han svar. Så verkar som vi kan få ett JA på pappret nu av kommun!


Tänkte dela med mig av tomtritningen.

OBSERVERA NU att nuvarande hus och garaget ska RIVAS, och lekerstugan som syns mitt i huset ska flyttas när det väl är dax!


  


Där det står väg, där är våran uppfart. Så från tomtgränsen fram till entredörren är det 7 meter.

Ser ni vilken stor tomt vi får sen när gamla huset är rivet.

Vi ska på något sätt i framtiden göra en parkering och dyl där nuvarande garage finns.

Men nu fokucerar vi på att få huset på tomten och att alla sånna grejer blir klart!

Öbonäsvägen går längst ut på vänster sida på bilden!

Av Pia-Maria - 12 december 2011 20:35

 ... in i det sista.

Kommun vägrade gå med på att våra köksfönster går ut LITE på prickmarken så det innebär att vi måste backa bak huset ytterligare, vilket DÅ resulterar i att vi måste riva en stor del av vårat nuvarande hus!

En kostnad på ca 25-30 000:-

Vilket man inte vill bekosta !!!


Så där satt vi på Eksjöhus och jag bara kände hur ångesten kom krypandes!

Ska vi slösa bort närmare 30 000:- på ett hus som vi ändå kommer att bekosta att riva??!!!???!!!???!!


emn när vi satt där och vände och vred våran karta över tomten, och så har man ju även en miniatyr över huset , som är skalenligt med kartan så då lyckades vi pricka in huset på tomten.

Då behöver vi inte riva något på gamla huset.

Men då kommer det ett stort MEN !!!

Vi får riva garaget tidigare än planerat, och flytta lekerstugan på tomten.


Men nu väntar vi bara på att få ett JA för bygglovet sen kan sista beställningen på huset göras!

Äntligen!!!!!!


Imorgon är det upp tidigt som gäller.

Då är det alfreds tur att vara pepparkaksgubbe!!!

sötis!!!


Av Pia-Maria - 12 december 2011 10:57

 Jo det är december, det är den 12 December.

Och jag jobbar fortfarande i kortärmat om dagarna.

Har kört nästan hela helgen i det.

Jag som är så frusen av mej annars!

Men men.. får hoppas man får någon julkänsla inför julafton!


Denna helg har vi haft utdelning av barn till nära o kära.

Linda fick Ida fre-sön och det har gått kanon och Ida har haft så roligt!

Så kul att det funkar mellan tjejerna och att Linda med familj tar han om Ida så bra!!!

Vi är jätte tacksamma att ni har haft Ida.

När huset är klart får Sabina vara hos oss så mycket hon vill!


Gusum har haft Alfred fre-sön och även han har haft jättekul!


Pontus har varit hemma med mormor och bara haft en lugn och skön helg.

Så honom har det inte heller gått någon nöd på !!!!


Måndag mornar efter man har haft 60 tim vecka så är det SLAPPA som gäller.

Pelle och jag myste ned oss under filten och såg Irene Huss. Den sista filmen som skulle släppas.

Så nu har man sett alla nya filmer.

Hoppas att det kommer fler!

Riktigt bra, tycker jag , men inte maken!


Idag kl 14 så är det äntligen dax för ett nytt möte med Eksjöhus!

Det är på tiden.

Det där jävla bygglovet är ju så segt att vänta på!!!

Se om vi har något nytt att dela med oss av efter det mötet!


Sen ikväll är det avslutning på brottningen så får vi se om vi vann någon julskinka :-)


Av Pia-Maria - 8 december 2011 20:48

 Har nu äntligen hittat tv-klippet på 24NT som pappa är med i. Letade bra länge innan jag hittade det. Låg under rubriken " vem är hesa Fredrik"

ja vem fan är det?

Skämmigt o erkänna att man knappt har en aning om vem det var, men det behöver ju inte pappa veta :-)


Lägger in länken här så får ni kika.


http://www.nt.se/24nt/#category=5629214&date=2011-12&clip=7282618&startTime=0m0s


Och nej, jag och pappa är inte ett dugg lika :-)


Hojta gärna till om ni har ser den !

Av Pia-Maria - 8 december 2011 18:16

 Nu är vi hemkomna efter att ha varit hos frisören med Ida & Pontus.

Pontus är vanligt snaggad och han blir så söt när han är nyklippt.

jag tog en disskusion med Ida om hennes långa hår. Hon har riktigt tjockt hår så jag tyckte vi skulle testa att klippa upp det och sen ruffsa till det lite.

Ida gick med på det och vips så nu ser Ida ut som 12 år ungefär .-)

Är riktigt nöjd med ida`s frisyr !


inatt ska ju snön komma till staden :-(

Jag som varit så nöjd att slippa det än så länge. Jag har fått nog av all snö efter dessa 2 år.


Nu blir det jobbhelg och tyst på bloggandet.


Av Pia-Maria - 8 december 2011 07:46

 Är det idag sista dagem man kan titta ut och fortfarande se gräset.

Sista dagen man slipper skotta när man går upp.

För imorgon kommer ju snöovädret till Norrköping så vi får väl se vad som händer när man slår upp ögonen imorgon bitti.


Igår kväll var jag så trött så jag somnade vid halv 10.


Idag ska Pontus åka skrikdskor så jag hoppas han har fattat vad vi har pratat om hemma.


Idag ska jag och mamma åka med Ida o Pontus till Söderköping för att dom ska klippa sig.

Undra vad Ida väljer för nått.

Jag tänker inte bestämma över henne. Bättre att hon får bestämma själv och blir nöjd.

Är ju viktigt sånt ju!!!


Nu ska jag nog inta sängläge igen.



Av Pia-Maria - 7 december 2011 17:42

 Nu är den stora frågan. Är bygglovet på gång nu?

Eksjöhus har efterfrågat våra papper från kommunen och de kommer ju aldrig. Så om vi inte hade fått dom idag skulle han ringa till kommun.

Mycket riktigt.

Han fick ringa kommun och nu är vårat ärende prioriterat.

Känns skit o veta att andra kunder som sökt samtidigt redan har fått ja för ett bra tag sedan.

Behöver jag säga att jag är riktigt missnöjd över kommunens agerande.???

Nu hänger ju våra köksfönster ut lite över prickmarken så nu håller vi tummarna för att det blir godkänt så, annars får vi bekosta ca 25 000:- för att riva en del av detta hus.


Så på måndag ska vi till Eksjöhus och eventuellt göra beställning på huset.

undra om vi får datum på när huset kommer??!!!


Idag fick vi 2 !!! st mindre roliga brev från fröken om hur pontus och några andra har betett sig i skolan.

Jag är så arg på pontus så jag skulle kunna sälja honom just nu!

FAn vad jag hatar ouppfostrade barn och tyvärr verkar ju Pontus tillhöra den skalan. Nu är det riktigt hård disciplin på den ungen. Hålla käften o sitta still. Roligt, ja det kan man ju inte ha för då måste man ju bete sig som ett jävla ägg samtidigt.

Fy!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards