Pia-Maria

Alla inlägg under december 2011

Av Pia-Maria - 4 december 2011 18:22

 Efter att ha gjort klart fotoböckerna så blev jag som en degklump i soffan och sängen. Förflyttade mig mellan dom två.

 

Efter 2 hugget började det märkas att barnen var hungriga så då blev det att laga mat. I myckwet segt tempo :-)

  

Istället för söndagsstek tog vi fisk och potatis :-)


Sen behövdes Alfred rasta av sin energi så då gick vi ut och plockade in det sista som behövdes innan vintern.

haha... vid 2:a advent...

Pelle satte i lite belysning i enbusken.


      


Sen åkte jag och Ida in och tvättade av A3:an , men inte blev den så mycket renare :-(


Sen handlade vi lite på vägen hem.

Sen försökte vi få alfred att julpyssla medn apelsiner. Gick sådär faktiskt.

  

Det där var ju jobbigt !!!


   


Nu kommer lite bilder från sista brottningstävlingen


        


Nepp nu måste jag fixa allt inför imorgon.

Frukost/fika till Pontus Lucia, Ladda kameran, göra iordning min frukost/matlåda till jobbet.

Sen fixa naglarna och inta sovläge!


Hörs väl på onsdag.... :-)


  

En massa kärlek till världens bästa maken!

Tack för en underbar familjehelg!

Du är bäst !!!


Av Pia-Maria - 4 december 2011 11:59

 Att få sova till 8:40.

Vaknade till när alfred vaknade strax efter 7 , men han leker så snällt på sitt rum tills vi andra vaknar så det var så skönt!!!!


Så idag har vi en riktigt slöar dag !!!


Idag blev jag äntligen klar med fotoböckerna till svärföräldrarna.

Det tog tid!


Men nu är dom på G i a f !!!


Igår slog vi in dom julklapparna vi har här hemma och igår beställde vi pappas julklapp också, så nu är nog kontot tomt :-(


Tur vi hinner få en stor lön till innan jul :-)


Sandra:
Jag köpte storlek 122/128 ( tror jag) eller om det var 130 till Pontus.

Det fanns en hel del mindre storlekar, men dom var nedsatta från 300.- till 150:- så skynda dig o fynda om du ska hinna.

Jag tyckte dom var väldigt snygga. Rätt neutrala.

Än så länge är jag väldigt nöjd med hur det satt på pontus och han är nöjd över dom oxo!

Av Pia-Maria - 3 december 2011 18:38

 Idag tog vi sovmorgon. underbart o få vakna själv utan att bli väckt.

Låg och drog mig i sängen, innan vi gick upp och tog oss en mysig frukost tillsammans.

Vid 12 tiden var jag inne och hämtade Ida hos en kompis som hon hade sovit över hos.


Sen senare på e.m åkte vi ned till stan och gick på bio.

Nu var det första gången som vi gick på bio allihoppa tillsammans.


Vi såg:

Arthur och julklappsruschen.

på 3D


Den var riktigt bra, rolig imellanåt.


nu hade vi 5 st fribiljetter , men fick ändå betala 150:- för att det var 3D-film.

Sen hade vi ju läsk och popcorn som gick på 250:-

Alltså vad DYRT det är att gå på bio.


Sammanlagt om vi inte hade haft fribiljetterna hade allt gått på över 1000:-

Vilken barnfamilj har råd att göra detta som bara en mysstund.

Jag är alldeles för snål att lägga så mkt pengar på bio, när filmen ändå kommer ut på DVD lite senare.

Men det var mysigt att gå hela familjen.


när vi kom hem lagade vi tacos och nu är det soffmys hela kvällen.


Ida ska sova hos mamma inatt. Pappa jobbar dygn så hon vill inte vara ensam.



Av Pia-Maria - 2 december 2011 17:21

 .....snart klar med julklapparna.

Har ingen aning om vad man ska köpa till Ida.

Har köpt några få saker till henne, men behöver köpa mer.


Idag köpte vi klart julklapparna till P och A.

Ska göra klart svärföräldrarnas julklappar i helgen.


Ikväll har jag och Pelle tvättat lego. Jajamensann....

Stått i diskhon med massor av diskmedel och vevat runt. hahha.... tur inte folk ser in i köket.

Men sen har dom fräscht lego igen :-)


Ida är iväg och sover över hos en kompis så vi har bara grabbarna hemma.


Idag var jag och hälsade på Carro. Var så länge sedan vi sågs!


Se om Alfred och Isak kommer gå i samma klass sen när de börjar skolan. Blir intressant!!!

Dom har ju börjat med grunden till sitt hus och jag bara längtar ännu mer tills vi börjar med vårat.

Skönt att ha någon att prata med om bygget :-)


Idag var vi på Lager 157.

Hittade ett regnställ som är fodrat för 150:-

Alfred har ju sånt och jag tycker det är så bra, så då köpte vi ett till Pontus också. För han skitar ned sig massor när han är ute och leker.

kanske ser lite barnsligt ut, men ack så behändigt!

Pontus tyckte det var snyggt så det är huvudsaken!!!


Hittade även Fleece-set för 100:-/styck så det blev sånna till grabbarna också i varsin färg. Tog inte samma denna gång. Är så jobbigt när man viker tvätt:-)


Ida har ju 134/140

Pontus har 122/128

Alfred 110/116

så nu har barnen storlekarna efter varandra :-)


Nu blir det soffhäng hela hela kvällen!!!


Köpte lösviksgodis för 104:- så vi har nog så det räcker:-)

Av Pia-Maria - 2 december 2011 07:40

 Äntligen är helgen här!

Ska bli så skönt med en ledig helg!


Pelle har bytt pass på jobbet, så han jobbade inatt så vi får i a f hela e.m tillsammans.

Idag ska jag iväg till en kompis som har börjat med nybygget av sitt hus  isamma område, men dom bygger inte nyckelfärdigt hus. Ska bli kul o se deras början nu.


Sen måste jag ned på stan och till bankerna och fixa lite ärenden :-(

Suck så trist!!


Grattis Linda på din födelsedag!!!!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards