Pia-Maria

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Pia-Maria - 10 september 2011 16:50

 Har nu tänkt skriva hur det gick till när jag och P träffades. Alla vet ju inte hur/när & var.


Men ia f.


jag skulle ju gå en väktarutb, fortsättningskurs som man ska gå var 4:e år.

Jag kom rätt så tidigt dit och satt redan i klassrummet med några ytterst få till.

När jag tittar mot rumsdörren så kommer den snyggaste mannen jag sett in.

Hjärtat tog ett extra skutt, kunde inte andas normalt, hela rummet försvann. Det enda jag såg var den snyggaste killen!


Han satte sig några stolar ifrån, böjde sig fram till den som satt rätt så nära mig och sa:


" Har ni hört om singelolyckan i indien?

180 döda"


( skämtet var om deras bussresor som alltid är överfulla med indier )


Jag försökte hålla mej för skratt och det enda jag kom och tänka på då var hur rolig han var också.


Både snygg och rolig.


Kursen började och jag var helt borta.


Mitt enda mål var då, få denna kille!

Om så bara för en natt om det visar sig att han är en idiot, vilket han verkligen inte är när jag lärt känna honom.

Fortfarande efter 2,5 år så är han det snyggaste jag sett!


Jag försökte i 3 dagar att ragga på honom.

Fick i a f fram att han var singel, bodde i Norrköping och vart han jobbade.


Men kursen slutade och jag hade inte fått  något nr.

Eftersom jag visste hans adress ( efter mycket utfrågning) så hittade jag hans mobilnr på nätet.


Kursen slutade en onsdag och jag vågade efter mycket fram o tillbaka , sms honom på lördagen.


Hjärtat stod still ända fram tills han svarade.

Vilket gick VÄLDIGT FORT!

Sen det första sms blev det många, otroligt många fler.


efter ytterligare ca 1 vecka så tog vi en fika på fräcka frökens, den som ligger på stan.


Efter ytterligare några dagar, rättare sagt den 5 Mars så kom han hem till mig, och sen dess är det vi.


Men tyvärr den 12 mars åkte han på utlandsjobb ett tag, kom hem, var hemma jättekort tid innan han åkte på utlandsjobb igen.


jag visste redan från första ögonkastet att den där killen är MIN!


Det komiska i det hela är ju att en kvinnlig kollega som var med på kursen sa till mej att hon hade hittat drömkillen till mej. Och Pekade på PELLE!

Och jag hade inte sagt till någon mer än mamma vad jag tyckte om Pelle!


Sen den 1 Juni 2010 var vi även sambos på pappret.


1/9-10 Förlovade vi oss

1/9-11 Gifte vi oss.


Den 25 Juli 2010 friade Pelle till mej.

I köket när jag stod o lagade mat så dök han ned på knä, tog min hand och friade.

Lika paff som jag blev då, blev jag första gången jag såg honom.


Allt som vi har upplevt tillsammans har varit en DRÖM.


Jag är så lycklig tillsammans med honom.

Han är barnen och min stora trygghet.


Jag är så rädd om Pelle.

Jag vet att han är en riktigt bra kille.

Och sånna växer inte på träd.

Han är min och jag kommer aldrig släppa honom!


  Han är min stora kärlek :-)


Av Pia-Maria - 10 september 2011 08:40

 Nu är det äntligen helg och det är så skönt o få vara hemma. Inte jobba, inte resa, bara vara hemma.

Har faktiskt saknat detta o bara få vara hemma.

Verkar som det blir sol idag så idag får bli en tvättdag i a f .


Idag vaknade jag 06:45.

Helt tyst i huset. Allihoppa låg och sov

Då började jag fundera.

Hur många mornar har jag inte legat vaken kl 5-6 och förbannat mej över att barnen har varit klarvakna och inte vill sova längre.

Tanken har alltid funnits att så skönt när dom kommer o sova om mornarna så jag också får sova!

Nu verkar denna tid vara här.

och vad händer.

Jo klart som f*n att en annan inte kan sova då!


När räknar ni att småbarns tiden är över?


Jag kan tänka mej att andra som har barn födda 2007 och sen har småsyskon fortfarande tycker att 07:an är "småbarn", men vi som har bara större barn tycker att 07 är så stor nu.


För oss är småbarnstiden över och inga fler barn blir det här.

jag är klar !


Nu vill jag ha livets efterätt om sisodär 20 år - barnbarn.


just nu är jag inne i drömmarnas värld.

Jag drömmer o drömmer o drömmer.


Om vårt eventuellt nya hus.


DRÖM DRÖM DRÖM DRÖM DRÖM


Jag hoppas att denna dröm blir verklighet.


Idag står våran vigselannons i NT.


Vi valde utan bild.



Ovido - Quiz & Flashcards