Pia-Maria

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Pia-Maria - 19 september 2011 17:47

 Jag & barnen satt vid köksbordet och åt middag.

jag hade precis tittat på Pontus och vänder blicken mot Ida. under den fruktansvärt korta stunden så hann Pontus sätta en korvbit i halsen, han for upp och tog sig för halsen.

Det var HELT STOPP!!!!


Och han sa inte ett ljud för han fick ju inte fram ett ljud, ingen host eller nått.

Så stopp var det.


Jag vände blicken mot honom igen pgr av att jag märkte i ögonvrån att han ställde sig upp plötsligt.


Då kände jag hur paniken kom. Jag såg direkt att detta inte var något han skojjade om.


Jag satt ned så reflexmässigt slog jag till honom mellan skulderbladen, med världens kraft.


Han höll på o stupa över köksbordet av slaget.


Men vi hade sån tur att korvbiten flög upp igen.


Han tjöt, jag tjöt, Ida & Alfred var helt tysta.


Ingen åt mera korv sen.


undra om han får blåmärke efter slaget.


Känns skit efteråt, men jag e så glad att vi fick upp biten igen.


För den satt verkligen för luftvägen.



nu väntar jag på att maken ska komma hem.



Av Pia-Maria - 19 september 2011 15:25

 Att jag får vara lat måndagarna efter min jobbhelg.

Inte många som kör 36 tim på 3 dagar. Det är tungt !!!


Men nu sken solen, Pepe tittade på mig och antydde att nu kan vi faktiskt gå ut och gå!


Så jag tog en runda i Kårtorp och det var hus skönt som helst.

Ena stunden hade jag Spotify i mobilen, efter ett tag ringde jag Pelle och tyckte han kunde vara mitt sällskap ett tag!

Pepe pratar ju då inte så mycket :-)


men nu är han ordentligt rastad och jag också för den delen,


nu ska jag åka in och hämta babblingarna.


Fortfarande inget svar :-(


Jag väntar o väntar och väntar.


Vill ju visa hela världen vad det är för hus vi vill bygga.



Av Pia-Maria - 19 september 2011 12:44

  Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Har inte så mycket att dela med mig av.

Det enda vi gör är att vänta.

Nu har Pelle & svärmor varit på banken tillsammans.

De var där i Fredags och vi fick då veta att de skulle höra av sig så snabbt som möjligt.

i mina ögon är det NU, i deras jobb är det säkert inom ett par dagar


Nu undrar säkert flera varför svärmor var med på mötet, men hon har jobbat på banken där de var.

jag jobbade så jag kunde inte följa med.


Nu har jag haft min jobbiga långvecka så det ska bli skönt med kort vecka nu. Det ska bli en intressant vecka. Jag hoppas vi blir några svar rikare.


Men men .... Hoppas gör vi ju....


Vill så gärna ha huset. Vi vet ju vilken det bli o allt.....


Nu ska jag ta o vila lite till. Enda jag gör idag.....



Ovido - Quiz & Flashcards