Pia-Maria

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Pia-Maria - 15 september 2011 09:53

 Nu ska jag berätta om våran bröllopsresa som var till London.


Vi åkte ju dagen efter vi gifte oss.

9:40 gick planet till London från Skavsta.


Vi kom fram till bra väder och så fixade Pelle allt som behövdes för buss & tunnelbana.


Gick väldigt smidigt och ta sig fram till Hotellet.

Låg precis bredvid OxfordStreet och ca 2 min från Primark.


Jag var helt överrumplad över hur stort, hur mycket folk och hur allt faktiskt var i London.

Jag blev förälskad direkt i London.


Samma dag som vi landade så Gick vi väldigt mycket på oxfordstreet. Pelle visade och berättade ( en helt egen guide).

Pelle har ju varit där ett par ggr förut så man behövde ju inte leta sig fram.


På lördagen så var det jättevarmt och skönt så då gick vi igenom HydePark som låg på andra sidan gatan mot vad vi bodde.

 

  

Dammen inne vid HydePark.

Vi gick väldigt mycket där inne.

Var även inne på Hymlies och det är en leksaksbutik som är 5 våningar högt. Tänk er Toys`r us 5 våningar. Så stort var det.

    

Blev en hel del grejer där till barnen.


Shoppade MASSOR på Primark också.

Är riktigt nöjd med alla kläder till barnen och till andra vi även köpte till.

  


På söndagen gick vi också massor, tog även bussen en del, men vi gick till BigBen och lite andra museum.

Och när vi ändå var nere vid Themsen så ville ju Pelle så gärna åka London Eye.

Han hade inte åkt den förut, jag var väldigt rädd, men jag ville så gärna dela den upplevelsen med honom.

Kände inte för att stå där nere o vänta och han får göra det själv.

Men jag var fruktansvärt rädd hela tiden, förutom sista biten ned på färden.

London Eye är ett stort Parisehjul, som är 100 m högt, står vid themsen vatten. Är stora glaskupoler du står ca 10 pers i.

Det tar ca 30 min att åka den !!


                


  Titta jag kunde t o m skratta lite :-)


Det har varit så underbart att bara kunna hoppa in på ett fik och ta en kaffe, och sen bara välja resturang precis som vi ville.

    


vi åt nog på en av världens bästa köttresturanger.

Det var otroligt gott !!


    

Vi var även inne på Harrods köpcentrum.

Det var sååå dyrt där och så hade dom även Dianas och vad han nu hette, deras minnesmonument där.

Hans pappa äger ju Harrods i London.

Det var så stort där och jösses vad butiker det var.

Men nu har man i a f varit där och jag kommer nog inte lägga någon tid där mera nästa gång jag åker.


   



       

Detta var foajen på hotell.

Det var riktigt lyxhotell kan jag säga !!

Kommer att boka detta hotell nästa gång om svärmor och svägerska går med på det :-)


Detta var absolut den bästa bröllopsresa man kan ha!

Jag är så nöjd med resan och kommer åka dit många gånger till.


Att Pelle och jag fick lite tid ensamma efter bröllopet betydde mycket och jag älskar Pelle mer o mer för varje dag som går.


Nu är det 2 veckor sedan vi gifte oss, och våran familj blir bara starkare o starkare tillsammans.




Ovido - Quiz & Flashcards