Pia-Maria

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Pia-Maria - 23 september 2011 17:43

 Det enda nya är att vi ska till banken på Torsdag och träffa en annan, den som har hand om just bolåne-grejer.

Fattar knappt inget, men men.

Men då tog vi kontakt med fler banker och ska gå och höra där också. Nu tänker jag inte vänta veckovis med svar från en enda.

Men vi får se vad som sägs nästa vecka.


Idag unnade vi oss 2 spel till Wii.



&



Så det blir nog lite spelande i helgen :-)


Är ju ensam med barnen....


Nu ska jag ta och gå ut med hundskrället som har snott möbeltassar idag!!!



Av Pia-Maria - 23 september 2011 10:24

Alla ni som känner mej vet hur dåligt jag kan tänka.

Eller som man också kan säga. Pratar innan jag tänker.

Hittade en sån bra konversation på

 www.tjuvlyssnat.se


Skulle faktiskt kunnat varit min tankevurpa

 

Bättre än att skjuta sig själv i foten

Olof Palmes gata, Stockholm

 

Kille 1 ~15 (tittar på minnesmärket för Olof Palme och säger till sin killkompis  Var det här Olof Palme blev skjuten?

Kille 2: Ja.

Kille 1: Shit, vilken otur att bli skjuten på sin egen gata.



Var tvungen att bjuda på lite annat än mitt gamla gnäll :-)



 




Av Pia-Maria - 23 september 2011 08:27

 Just nu är jag inne i en jobbig period av mitt liv.

Då vi väntar på svar.

Det upptar mer av mitt liv än vad jag egentligen víll.

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag vill ha detta hus.

Det är så fint.

Vi har ju varit inne i ett liknande hus, vissa delar blir likadant som det vi har valt.

och det är så perfekt för våran familj.

Jag älskar detta hus redan :-)


Så därför vill jag så gärna ha ett JA


Nu är vi inne på FREDAG och vi skulle ju få svar denna vecka.

Så jag hoppas verkligen att hon ringer idag.

Med vilket svar vi än får för då vet vi.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Idag fyller ju älskade Noel 2 år.

GRATTIS !!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Imorse när jag var uppe med Ida & Pontus för att skicka dom till skolan så vaknade Alfred efter ett tag.

Ropade från sängen och frågade om han skulle till dagis.

Näe, det ska du inte.

Vad skönt fick jag till svar och hörde hur han lade sig låååångt under täcker och myste vidare.

Från att ha vaknat vid 5-6 varje morgon till att blivit värsta latmasken ju.

Och sen kommer han ju inte in till mej om nätterna heller. Det gjorde han ju jämnt förut.

Och nu om han går på toa om nätterna så ropar han att han gör det och sen går han och lägger sig i egen säng igen.


Vilken skillnad helt plötsligt.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Idag ska vi bjuda mamma & pappa på mat.

Och så hoppas vi på SVAR !!!

Håll tummarna nu allihoppa!!!


  

Min älskade familj !!

Ovido - Quiz & Flashcards