Pia-Maria

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Pia-Maria - 14 september 2011 21:40

Har ju inte uppdaterat om våran underbara resa till london.

Det får bli morgondagens stora bloggprojekt.

Fy er som inte påmint mej !!!


 

Av Pia-Maria - 14 september 2011 14:53

 Så har vi det just nu!


Ena stunden går det uppåt, andra stunden går det nerför.


Började i uppfarsbacke, för så började ju en berg-och-dalbana.


Sen gick det framåt, sen tog det tvärstopp, sen satte karusellen igång igen, och nu är det loopar för fullt.


Jag hoppas att denna karusell stannar där vi vill, i lisebergsbanans slutstation ( alltså i ett nybygge)



Kommer inte skriva några summor.

Men vi fick en GRÄSLIGT dålig värdering på tomten.


På banken blev det en hel del prat ( lämnar alla detaljer där)


Med mera kött på benen och framtidsplanering, så knackade det på dörren.

Där står Eksjöhus med säljaren och byggfirman.


De tittade på tomten och stod chockade när dom hörde värderingen.

Dom skulle senare på möte hos grannen som har byggt med eksjöhus.

Helt plötsligt kom säljare nr 2 upp ( en som vi inte har haft kontakt med )

Även hon stod i stort sett chockad och undra vad som händer.

Kan säga att det är sååååå smååååå MARGINALER för att vi ska kunna skriva kontrakt.


Våran säljare, kallar honom J.

Han tog genast kontakt med mäklaren, vill nog inte ens veta vad han sa till honom hahaha, fick nyss ett mail av J och då såg vi helt andra siffror på skärmen.

Nu börjar det ta sig, men allt handlar på om bankchefen högst upp godkänner det hela.

Får vi nej där så är det fortfarande inte kört.

Vi har en plan B.


Men det tar vi om A inte fungerar.


Vi är så nära, vi är och luktar på det där huset.

Nu vet vi vilket det bli också om vi får godkänt!

:-)


Så nu blir det några nervösa dagar igen.

Varför kan det inte vara enkelt för med ett ja bara.


Så nu håller vi tummarna igen.


Men inget av detta skulle ha kommit så här långt om det inte vore för Eksjöhus och deras engegemang !




Av Pia-Maria - 14 september 2011 08:45

 Tycker faktiskt att det är lite roligt att man märker att folk är avundsjuka

 -på mig/oss


Jag vet inte specifikt på VAD och kommer avsolut inte säga VEM/VILKA.


Dom får gärna vara avundsjuka på kärleken.

Den är inte många som får uppleva och jag är så rädd om min Pelle.


Men resten av mitt/vårat liv.


Det kan vi gärna byta ett tag om dom vill.


Ta våra 12 timmars arbetspass, städa i vårat röriga hem, ta hand om 3 jobbiga ungar om mornarna.

Att näe, var väl som jag tänkte, vårat liv är inte så bra som folk tror.


Men kära, det är vi.


Och det är det viktigaste i vårat liv, ja i allas liv.

Att ens barn är friska och mår bra, och att man har ett tryggt stabilt förhållande med sin man.


Eller om man är ensam. Att man MÅR BRA!

Finns många fördelar med att vara singel också och vissa trivs bättre med det.


Och jag är hellre singel än har ett skit äktenskap.


Men jag är så lycklig med min Pelle att jag skulle kunna leva på luft o vatten, bara jag får ha honom i mitt liv.


Men var avis ni. Jag njuter bara av att vara i erat fokus!

Ovido - Quiz & Flashcards