Pia-Maria

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Pia-Maria - 6 juni 2012 19:21

  Idag blev det vackert väder, vilken tur!

Så jag fram med målarpenseln och sen har jag stått och målat i ca 9 tim. Gjorde ett avbrott för mat och sen följa med ned till sjön medans Pelle & pappa lade i näten.


Ändå är jag inte klar med första omgången. Hur lång tid kommer det ta att måla nya huset sen då?


Ida våran älskade tjejja har tvättat, städat, diskat och styrt inne medans vi har jobbat ute.


Pelle har nästan gjort klart alla hyllor i stora delen av friggeboden.

Blev kanonbra och han är så duktig.

Blir jättebra med alla kartonger och det.


nu blir det film i soffan med maken.....

Av Pia-Maria - 6 juni 2012 08:30

 Nu är det äntligen en ledig dag och idag ska vi äntligen måla friggeboden.

Pappa har varit snäll och fixat färg till oss eftersom vi jobbade måndag-tisdag.

Så idag hoppas jag att den blir färdigmålad. Är riktigt nyfiken påhur det kommer att se ut när det är klart. Eftersom vi ska ha samma färg på nya huset.


Häromdagen när Pelle kollade i reklamen så hittade han en stationär dator till mig. Vi ska ju ha ett stort kontor med ett skrivbord som går från ena väggen till den andre sidan. Men Pelle har ju en stor stationär dator, jag har en laptop, Ida har ju en egen stationär dator.

Jag vill ju oxo ha en stationär nu när vi kommer att ha plats för det, men det är ju inte på PRIO-listan över inköp till nya huset.

Men häromdagen kollade Pelle i Elgigantreklamen och hittade en till mig som han ville köpa.

Så han åkte på måndagen efter jobbet och chansade på att den skulle vara kvar.

Så när jag kom hem från jobbet så hade jag en ny dator!

Så den får snällt ligga kvar i kartongen tills vi flyttar in :-)


åhhh så underbar han är min make :-)


Igår så fick ju Alfred ett kort på posten av sin kompis Neo.

Lyckan var total. Första gången han fick ett kort av en kompis och jag har fått läsa det flera ggr :-)

Hans kommentar var:

Åhhh så snäll Neo var som skickade kortet :-)


Nu dax att borsta framtanden ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards