Pia-Maria

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Pia-Maria - 15 juni 2012 18:41

Min dag började klockan 04:30 då Alfred hade kissat på sig. han hostar så mycket så inte underligt om han pinkade lite grann.

Sen kunde inte han somna om. Men jag gjorde det en liten stund. Pelle han åka till jobbet imellan.

Så efter skolavslutningen så åkte jag ju fast i en fartkontroll. SUCK!

Helt mitt fel, orkade inte ens bli arg eller tjurig, utan skrattade mest åt det hela. Önskade polismannen en bra dag med glad röst. Kan lova att han tänkte till innan han sa detsamma, för jag tror inte många är trevliga när de åker fast ;-)

Sen vid 2 tiden kom Anticimex och letade efter husbocka. 

Tyvärr inte hemma, men kommer hem vid halv 6 idag ;-)

Skämt o sido....hade inga husbockar, men blåbaggar...kan de hetat så?, det hade vi i garaget blandannat. Tillsammans med ett getingbo. Som han blev stungen av :-(


men nu är det intyget fixat så nu får vi snart godkänt att riva.


Sen senare kom Jimmy, våran säljare på Eksjöhus till oss. 

Kollade på vårat hus och pratade en massa saker....

Alltid lika kul att träffa honom!

Fick veta att min blogg på ekjsöhus uppskattas av högsta ledningen på Eksjöhus! Det är fan inte illa pinkat ;-)

Höjde min annars så deppiga dag.


Läs gärna husbloggen och ge åsikter om val av vardagsrumsmatbord :-)

www.villabyggarna.se/pia-maria


Vi har helt olika åsikter om det hela.


Imorgon ska vi ned till Gusum och hjälpa dom få ordning på sin nya tv.


Sen hoppas jag att det inte regnar imorgon för jag har en del jag vill göra ute.


Jag känner mej så stressad. Vaknar varje morgon med stressen i magen. Är så mycket jag vill göra, men som jag inte hinner. Hur ska jag lyckas lugna ned mig själv???

 

Av Pia-Maria - 15 juni 2012 12:07

  Idag var det ju dax för barnens skolavslutning.

Ida slutar 3:an och Pontus 1:an.

Så stora barnen är :-)

Det var kallt, blåsigt och trångt ;-)

Men jag såg barnen i a f .


Påväg hem så fick jag mig en väckarklocka!


Jag är stressad 24 tim om dygnet. Vaknar stressad varje morgon.

sover inte så bra, äter inte som jag ska, har helt enkelt en inre och yttre stress som är så jobbig.


jag fastnade i en fartkontroll.

Bara vara duktig tjej och gå fram till polisen.


Men det löste sig det oxo.

Men jag som jobbar som yrkeschaufför gör en sån otrolig tabbe som jag gjorde, kanske dax att ta mig en funderare och ta det lugnt.


Idag blir det 2 möten. Återkommer om det...

Ovido - Quiz & Flashcards