Pia-Maria

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Pia-Maria - 25 juni 2012 17:57

Det finns då en baksida av allt.

Vi känner nu på baksidan av att ha ett byggkreditiv.

Det är därifrån vi plockar ut pengar till att betala våra byggräkningar.

och den räntan är så förbannad jävla HÖG!

6%.

Slå det på ett par miljoner så får ni en skaplig summa.

Det är blandannat det vi betalar just nu.

Sen har vi ju el på 2 st hus nu. Så dom elräkningarna är inte heller roliga.

Ja det går el från nya huset. Är fläktar o dyl som är igång där inne.


Så denna månad slog vi nog rekord i utgifter.

39 000:-

Det mesta av det är el och ränteutgifter.

och min fortkörningsbot ;-)


Detta är ju inget man pratar högt om.

Inget man direkt tänkte på när man skulle börja bygga. Fanns lite annat i skallen då.

Hur gör folk som redan sitter på dyra huslån och sedan bygger?

Man betalar ju för huset redan nu eftersom vi är så långt inne i processen, men det är ju ca 3-4 månader kvar innan vi kan binda huslånen på lägre ränta.


Så känn inget krav på att ställa lite mat på trappen till oss. Vi kommer inte börja gråta då ;-)

Näe skämt o sido.... Vi visste att sista tiden skulle bli tungt, men ändå så känns det trist att så mycket pengar ska gå  till räntor.


Alfred gjorde en klockren sak i affären idag. Jag hade tagit lite mjölk och gick tillbaka till korgen som stod en liten bit därifrån. Helt plötsligt kommer Alfred högröd i ansiktet och säger att han råkade kalla en tjej för mamma.

Tittade på henne och hon är BLONDIN!

eehhhhh lilla hjärtat, ville du ha en ny mamma sa jag lite högt så hon hörde....

NÄ JAG VILL HA MIN MAMMA började han nästan gråta.

Hon såg och hörde allt så hon gav Alfred ett leende.


Så det kan gå ;-)


Dax att ta hand om vilddjuren. Vad e det med barnen idag?

Av Pia-Maria - 25 juni 2012 13:09

Denna dag blev inte alls som jag tänkte. Jag skulle ha en helt egen dag för mig själv. Jag är väldigt slutkörd, trött på folk och orkar inte med något. Så soffan , en film och cola skulle vara min dag.

Men när jag gick upp imorse så hade Pontus fått nackspärr så då fick jag ha honom hemma, Ida`s dator har hängt sig helt o hållet så den kan jag inte använda. Kan inte betala räkningarna för det är så knöligt på en laptop.

Näe..jag är så gnällig idag!

För jag är så trött på folk. Orkar inte prata med någon just nu...


Har just spytt ut mig en del till Linda E. Välbehövligt känner jag :-)


   

Midsommar 2012.


     

 

   

Svägerskan Maria och svärfar med Alfred.


 

Denna bild vill jag göra till en fototapet till vårat sovrum. Är Pelle som har tagit detta kort häromdagen i vårat äppelträd. tycker den är så fin och rofylld.


Han vill absolut inte det. 

Så hur långt ska jag dra den diskussionen?

Jag undrar om våran diskussion om köksbordet är klart nu?!

Vet ärligt faktiskt inte det.


Jag vill absolut ha denna i sovrummet...


Från att ha varit överens om nästan det mesta till att inte vara överens om det sista....alla tår blir trampade....vad gör man lixom... inser att mina tår blev blåa denna gång och hans en annan gång.

I dessa lägen går det inte att kompromissa.. smådetaljerna som gör huset till vårt, gör att alla våra vägar korsas och vi ska vara överens...


ja, vem sa att detta var enkelt?



Ovido - Quiz & Flashcards