Pia-Maria

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Pia-Maria - 5 november 2009 20:55

Denna dag har varit jobbig, men nu sover alla barn.

Hoppas att alfred får sova hela natten. Det behöver den lilla kroppen.


Pelle och jag firade våran 8 månaders dag med potatisgratäng och pepparbiff.


GOTT GOTT


Nu till vårat program


Criminal Minds!!!


Pelle :


Jag älskar dig nu och för alltid!


The End

Av Pia-Maria - 5 november 2009 14:33

Jag är orolig, väldigt orolig som en mamma kan vara.


Vaccinerade ju grabbarna i tisdags e.m och nu inatt brakade självaste helvetet lös.

Jag vaknar av att Alfred gallskriker hysteriskt.

springer upp och då börjar han kräkas.


Pelle hjälper mig att fixa iornding den störa röran som blir och hinner bara duscha iordning och sätta Alfred i soffan så kom omgång 2.

Sen höll det på konstant i 1 timme.


Jag och Alfred låg nere i soffan, en varsin och glodde på dokumterärer om Mord.

Somnade väl till vid halv 5 och 5 sa Pelle hej då för då skulle han åka till jobbet.


Sen vid 6-7 tiden någon gång så började helvetet igen men ÄNNU VÄRRE.

Alfred faller ihop med magkramper kräks och skiter som om han vore lika stor som en belgien blue tjur .


Sen halv sover vi på soffan till 9 tiden så han fortsätter sin skitkabarèe.


Sen somnade han om och vaknade vid lunch med 40.0 i temp!


What the FUCK!!!


Va e det med snutteplutten.


Ringde lite samtal till sjukvården ang Alfred och fick då bekräftat att en OVANLIG BIVERKNING  av vaccinationen är just detta.

Tack för denna!


Jag hade läst illamående, men inte hittat någonstans om sällsynta biverkningar.


Pontus har mått halvkasst hela dagen och har ägnat sin dag åt att se Scobby dou ( eller hur han stavas) om och om igen.


Som en dag som denna alltid ger en massa tvätt så har jag ägnat min dag åt att försöka städa upp.


Nu är Alfred stackars mage totalt paj så den coca cola jag ficki honom rann rakt igenom. Kändes sisodär att byta en blöja med cola i. Bättre blöjor har ju funnits. 


Fick i a f ringa till jobbet och ta V.A.B imorgon och lördag. Men jag var visst inte den enda som V.A.B för "sprutsjuka" barn.


Fick en liten påpekning, hint eller ja vad man nu ska kalla det av Pelle häromdagen.

Kan jag vekrligen anses som ensamstående mamma längre?

Lade visst in det ordet i min mening om någonting och då tittade han på och undrade om jag är "ensamstående" längre??!!!


Ärligt talat så borde jag faktiskt ta bort det ordet ur mitt liv, för så mycket som Pelle gör för barnen , så mycket gör inte många karlar för sina egna barn.


Igår hade mitt kärleksunderverk köpt med sig en hylla från IKEA till kontoret, byggt ihop den så den var klar när jag kom hem.


Sen diskade han upp det som inte får plats i maskinen och gjorde det fint i köket.


Sicken MAN! Den ni....


Honom håller jag inte hårt i. Jag limmar fast honom *ler*


Nu snart ska jag in och hämta Ida-Maria och sen handla lite. Se vad man kan få i Alfred för gott.....


The End!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards