Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Det rör på sig ...

Av Pia-Maria - 28 augusti 2011 21:25

 Dagarna bara springer iväg och nu är det inte långt kvar tills vi åker.

En alldeles egen semester ;-)


Nu tar jag och jobbar 2 dagar, och sen är jag ju ledig ons-tors.

Bara att se till och fixa inför resan. Det som ska fixas hemma är nog mera än det som ska fixas inför resan .

Blir ju så när man ska dela ut 3 barn och 1 hund runtomkring sig.


Idag var vi ju iväg på husvinsning, och jag är kär. I materiella ting.

Sååå fint hus, om man bortser från det där jäkla höga taket.

Aldrig i hela mitt liv att jag ska ha högt i tak.

Men fick både träffa säljare för Eksjöhus och den banken dom sammarbetar med.

Så snart ska vi dit och se vad vi kan göra åt saken.

Det är MYCKET pengar det handlar om, men en dialog om vart vi står är ju alltid bra.

Finns ju alltid saker man kan ändra på, så går det inte NU så går det SEN.

Med tanke på våra ekonomiska förutsättningar så är det ju inte helt omöjligt.

Fick i a f positivt reaktion på vart tomten låg, hur den låg.

Dom byggde ju grannhuset, så det kan nog bli en liten tripp över dit beroende på vad vi får för svar av banken.

Blir det nej där så har vi fortfarande en väg att gå innan dörrarna stängs.

Detta är ju vår framtid, våran försäkring till pension.

Då ska vi ju ha amorterat så pass mycket att vi kan luta oss tillbaka och känna oss nöjda över livets val.


Eftersom det var ett standardhus vi var inne i så såg vi ju vad man skulle få i ett standardhus.

Jag är mer än nöjd med deras standardval.


Sen efter vi kom hem så åt vi middag och jag blev sååå akut trött.

Vet inte riktigt när jag blev det sist, men var tvungen att slumra en stund på e.m


Under tiden vi var på husvisning så var Ida & Pontus ensamma hemma och då passade de på att baka chokladbollar som vi kunde ha till fikat hemma.

Duktiga barn vi har.

Så när vi satt och fikade så tog alfred en chokladboll, tog ett par tuggor och sen utbrött med ledsen / arg röst till Ida:

- Du kan ju inte baka chokladbollar !!!


hahaha.... lillhjärtat tyckte inte om kokos som var på.


Men dom är duktiga dom små liven.


Nu börjar ny skolvecka, nya dagar att se fram emot, och jag vill trippa på dom här små lyckomolnen jag har nu.

Äntligen är vi inne på " resveckan"



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards