Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Dag 5 av 5 !

Av Pia-Maria - 23 september 2011 08:27

 Just nu är jag inne i en jobbig period av mitt liv.

Då vi väntar på svar.

Det upptar mer av mitt liv än vad jag egentligen víll.

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag vill ha detta hus.

Det är så fint.

Vi har ju varit inne i ett liknande hus, vissa delar blir likadant som det vi har valt.

och det är så perfekt för våran familj.

Jag älskar detta hus redan :-)


Så därför vill jag så gärna ha ett JA


Nu är vi inne på FREDAG och vi skulle ju få svar denna vecka.

Så jag hoppas verkligen att hon ringer idag.

Med vilket svar vi än får för då vet vi.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Idag fyller ju älskade Noel 2 år.

GRATTIS !!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Imorse när jag var uppe med Ida & Pontus för att skicka dom till skolan så vaknade Alfred efter ett tag.

Ropade från sängen och frågade om han skulle till dagis.

Näe, det ska du inte.

Vad skönt fick jag till svar och hörde hur han lade sig låååångt under täcker och myste vidare.

Från att ha vaknat vid 5-6 varje morgon till att blivit värsta latmasken ju.

Och sen kommer han ju inte in till mej om nätterna heller. Det gjorde han ju jämnt förut.

Och nu om han går på toa om nätterna så ropar han att han gör det och sen går han och lägger sig i egen säng igen.


Vilken skillnad helt plötsligt.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Idag ska vi bjuda mamma & pappa på mat.

Och så hoppas vi på SVAR !!!

Håll tummarna nu allihoppa!!!


  

Min älskade familj !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Ovido - Quiz & Flashcards