Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Äntligen hemma !!!

Av Pia-Maria - 25 september 2011 15:10

 Nu är maken redan hemma. Hade förväntat mig att han skulle komma hem framåt kvällen.

Men då hann vi äta middag ihop.

Tacos.

Så det tackar vi för att vi i a f får halva söndagen ihop!


Jag är nog väldigt mycket Pelle-beroende.

Tycker inte alls om att vara ifrån honom.


Så en elak sida av mig hoppas att han inte får fler utlandsjobb, medans den snälla sidan vill ju att han ska få dom här chanserna och jag e ju faktiskt väldigt stolt över vad han gör när han är iväg på utlandsjobb.

Går inte in på detaljer, men han lite "mer" än alla andra :-)


Det är nog en viktigt sak i ett förhållande, att man kan vara stolt över varandra, inte avundsjuk på den andre. Tänk om jag skulle gå och vara avundsjuk på alla resor Pelle får göra i sitt jobb, ja då skulle jag inte haft mycket annat o tänka på förr i tiden

:-)


Men jag är så jäkla stolt att den där maken gnäller så mycket om att han aldrig vet vad han ska köpa, kommer hem med riktigt snygga kläder och inte en enda gång har han köpt fel storlek!

Allt har suttit Perfekt.

Även de gånger han har köpt till barnen!!!

hahaha... tänk om han kunde förstå det själv

hahahhahha....


Denna helg har varit en lugn myshelg.

Igår tog jag tag i den där listan.

Jag-ska-göra-listan-men-som-jag-aldrig-orkar-ta-tag !!!


och det var att dammsuga och städa ur A3 och mammas Opel!

Så nu är det gjort och en ryggvärk rikare på det !


Så nu ska jag bara få orken att ta tag i resterande av den långa listan!

hahahah...


Idag har utemöblerna fått flytta in i boden så nu är den vinterplaneneringen gjord, även krukor o dyl har flyttat in.

Helt plötsligt står man där när snön kommer ned och man förbannar sig själv att man inte gjort det där som man skulle gjort för läääänge sedan!!

men nu e mycket av det gjort!


nu ska jag ta tag i ett annat måste!

In o tanka bilen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Ovido - Quiz & Flashcards