Pia-Maria

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Pia-Maria - 3 oktober 2011 14:24

   Idag har jag och Pelle varit på en varsin storbank och pratat om lån.

Vi båda, oberoende av varandra, tackade nej till att fortsätta om låneansökningar hos dom.

Har bara 1 bank kvar som vi har fått bäst kalkyl av och som vi känner är rimligt att leva på och att om några år så kommer vi inte betala så mycket i månaden.

Vi vill ju kunna ge barnen körkort o dyl i framtiden.


Avslöjar inte vilken dag, men ni kommer märka det!

Hoppas verkligen att vi får ett JA.

För vi är inte så långt ifrån nu.

Inget är omöjligt.

I värsta fall får vi väl vänta nått år med att börja bygga, men vi har sagt det.- Bygga det ska vi !!!


Idag blir det träning med Ida.

Imorgon ska A3:an på besikting.

Var inte länge sedan vi servade den och bytte skivor + broms bak, så jag vet ju att den ska gå igenom klanderfritt, men jag blir alltid orolig.


  

Så älskade A3 , gå igenom nu !!!!


Nu måste jag ta tag i lite städning, innan dax att hämta ligisterna!


Av Pia-Maria - 3 oktober 2011 08:13

  Om folk har hunnit läsa Annis blogg och FB så vet dom att vi inte är vänner längre.

Nu är allt borttaget men jag vill ge min version av det hela.

För i mitt tycke är detta inte mitt fel!


Dom som följt detta ett tag vet att A har lagt ut både på sin blogg och FB sina åsikter om sin man och hur hon har mått o dyl.

Flera har svarat, både bra och dåliga tips.

Majoriteten har väl tyckt att hennes man har behandlat henne fel om man ska tro A`s åsikter.


Efter att i snart 2 år har hört samma sak om vad C gör och inte gör, så skrev jag ett inlägg både på FB och bloggen.

I det stora hela handlade detta om jämnställdhet.

Att hon snart kommer gå i väggen, om hon inte får C att inse detta och att hon får hjälp.

För det handlade ju om att hon gör nästan allt.

Och jag har faktiskt hennes mail sparat på FB så jag vet precis vad hon har skrivit om honom.

Det stora var väl att han är så EGO.

Japps. Så skrev hon om honom !


Sen kommenterade C direkt till mig, och ni som hann läsa detta såg ju att det var riktiga personangrepp mot mig.

Blandannat var det:

- Jag vabbar hela tiden för att göra andra saker, sådant jag har hållt på med i flera år


Svar: Jag vet inte när jag vabbade senast, om man räknar på att vi har 3 barn, jag har nästan mest barn på mitt jobb, och ändå ligger jag bland dom lägsta som vabbar !


- Jämnställdhet, nya bilar och husbyggeplaner,


Svar: inriktningen var att Pelle skulle betalat för allt detta.

Om vi nu ska vara ärliga så drar jag in mer pengar till familjen än vad P gör, men nu har inte Pelle och jag " mitt o ditt" , utan allt är gemensamt!

Och för att förtydliga bilköpet ( A3) så är min bil och egna sparade pengar.

Och lyx? Samma modell, samma mil, likadan i allt, finns för runt 80-90 000:- på blocket!

I denna avundsjuka så är det ju bara bekräftat att Audi är fan så mycket bättre än SAAB!

:-)


- Jag lämnar runt barnen till anhöriga ??!!!

Svar:

Jag skulle vilja se honom ta hand om 3 barn på heltid, jobba, sköta hus,hem & allt annat som tillhör ens liv, utan hjälp.

Enda hjälp jag hade innan jag träffade P var mamma o pappa.

Sen efter jag träffade P så har gusum kommit in som en räddande ängel och hjälpt till.

Sen har ju C själv barnvakt till barnet. A`s föräldrar blandannat.

Men det kanske inte räknas pgr av att det handlar om honom.

Det är ju alltid enklare att kasta skit på andra.


- Han har jobbat mer på än månad än vad jag har gjort i hela mitt liv !

 

Svar:

Ja föräldrarledig har jag varit för mina barn, 2 månader pappaledighet som C tog kanske inte räknas som årets pappa direkt??!!!

Vet inte vad han var ute efter riktigt där, men jag jobbar min heltid, får min lön och lever mitt liv.


Sammanfattning:

Nu har jag blivit riktigt osams med A pgr av att hon tycker att hennes äktenskap som enligt sms är över är pgr av min kommentar på bloggen om jämnställdhet.

Har ett mail där hon skrev att hon inte var sur över det jag skrev. Var flera som skrev i samma banor som jag.

C gick på riktigt personangrepp och då skrev jag till svar igen,minns inte ordagrant, men att nu har hon ju gnällt i 2 år på honom, kanske dax o göra nått?

Ja det sista var kanske inte det smartaste skrivet, men då hade hans angrepp redan börjat.

Lägger man ut offentligt på Bloggen och FB om hur missnöjd man är över sin make, ja ska man inte ta svaren då också?

Jag skrev inget mot C, utan det var hon som skulle "vakna" upp lite och faktiskt rätta till sitt liv. Man kan inte bara gnälla och sen tro att allt löser sig.

Och om man ska vända på det hela.

Hur kul är det för C att hon lägger ut en massa dåligt om honom överallt om hur dåligt han sköter sig som make/pappa. ??

Jag tycker fortfarande inte att det är mitt fel. Dom ska vara arga på varandra.

Tycker det är så jävla dåligt att lägga över allt på mig, att det är mitt fel ??!!

Var ju flera som kommenterade.

Trodde ärligt inte att hon kunde vara så jävla falsk att hon vänder mig ryggen när C blir arg på allt som skrivs. Borde hon väl fatta att han skulle bli arg snart, men då blev han det på mig.


Vad tycker ni ??!!!

Jag mår skit över detta!


Jag kommer att byta lösenord på bloggen nu inom snar framtid.

Jag kommer att räkna antal som får lösenordet.

Jag vill inte att A bla ska läsa om mitt liv eller dyl.

Vår vänskap är över och då är den över också!


Ni som vill ha lösen, skicka sms till mig !!!


Jag ville bara skriva min version av det hela och ska nu försöka gå vidare.

Men fan så ont det gjorde!





Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards