Pia-Maria

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Pia-Maria - 7 oktober 2011 16:25

  Nu har jag fixat en husblogg som vi kommer o skriva i fram tills huset är klart.


Denna får ni gärna dela med er av.

Kommer inte vara något privat blogg utan bara en blogg om husbygget !!!!!


Så sprid ut den till alla ni känner :-)


Ett sätt för er alla att följa våran väg till drömmen !!


www.familjenslyckan.bloggplatsen.se


Finns säkert fler som går i samma tankar som oss, eller bara tycker om att läsa om sånt !!!


Kommer ju inte upp så mycket bilder i början, men sen ska jag fota massor!!!


Av Pia-Maria - 7 oktober 2011 15:55

 ÄNTLIGEN!


FAN SÅ JÄVLA SKÖNT!!!


VI FICK BANKLÅNET !!!


Så nu ska vi bygga hus.

vi tänker inte sitta på latsidan utan på Torsdag går vi dit och påbörjar proceduren med bygglov, köksplaneringen och allt annat som ska bestämmas innan VÅRT hus får beställas!


Men mellan tummen och pekfingret så efter semestern är det klart!!!


Nu är det ju pappas födelsedag och det kommer vi ju aldrig glömma vilken dag !!!!!


FAN SÅ LYCKLIG JAG ÄR !!!!

Av Pia-Maria - 7 oktober 2011 12:03

 Åhh vad jag bara vill tjata o tjata o tjata,

När FAN ska hon ringa då?


Nu är det ju lunchtid så nu lär det ju dröja minst 1 tim innan man ens kan förvänta sig att hon kan ringa.

Sen kan hon ju även ringa efter kl 4.

Men det är ju ändå fredag idag så man borde ju höra av henne tidigt på e.m


Men med våran tur i allt annat så lär vi inte höra av henne idag.

Hon kan ju vara sjuk, eller något annat som dykt upp som vi inte har en aning om och ingen annan på kontoret vet om att vi väntar.


Hör jag inget idag så ska jag försöka släppa detta i helgen.


Imorgon är det ju stor brottningstävling för Ida i hallsberg.

Jag,Ida,Pontus och pappa ska åka upp.


Denna helg krockar det med allt så Pelle får ta Alfred och åka upp på 40-års kalas i nyköping.


Känns riktigt trist att vi ska behöva dela familjen, så vi tyckte det var bäst så här.


Då får alla en del av Nautras-kakan :-)


På tal om Nautras.

Efter 1 månad och 1 vecka så får vi äntligen papper på att Pelle heter Nautras!


Så nu är han min med mitt efternman också!

känns så jäkla bra !!!!


Snart dax att åka in till skolan för något introduktionsmöte med Ida`s fröken.

Har ju nya fröknar ju.


Nu har vi slagit in nästan alla pappas paket, men några fick faktiskt vara kvar i påsen. Slå in flytbollar, näe... det får han i påse :-)


Men sockerkakan är gjord i a f :-)



Av Pia-Maria - 7 oktober 2011 07:31

  idag förstå nog de flesta att idag är dagen då vi får veta om vi fick banklånet.


Är så fruktansvärt nervös.

För oss så är det bästa om vi fick ja på denna bank.

Allt blir så mycket enklare då!


Så jag vaknade innan Pelle skulle upp, sen kunde jag inte somna om, utan låg o vred mig tills jag skulle upp.


Klockan bara kryper fram och jag hoppas verkligen att hon vi har på banken inte har en massa annat o göra så hon glömmer o ringa oss.


Igår kväll blev en fullspäckad kväll.

Först skjutsade vi Ida till träningen, sen åkte vi ned och mötte upp Pelle vid Jula.

Packade in den otympliga tunga snöslungan

 ( väger 90 kg )

i Pelles bil.

Sen var det ju fullt i pelles bil så jag fick med mig grabbarna till träningen. Väntade på att Ida skulle träna klart och sen kom vi hem efter kl 8.

 Då skulle ju förstås snöslungan in i garaget för den kan ju inte vara i pelles bil.

Sen lägga barn o dyl.


Sen blev det popcorn och cola och skämskudden fram.

För då var det Lyxfällan.

Vi vred oss många gånger.

hur kan man ha utgifter för över 100 000:- i mån ??

Och med 4 barn, sitta o tjuta över att x-boxet försvinner.

Jag visste knappt om jag skulle skratta eller tjuta åt det hela!


idag fyller pappa år så nu blir det att baka en sockerkaka och sen fira honom efter mötet....




Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards