Pia-Maria

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Pia-Maria - 6 oktober 2011 16:29

  Nu tog jag bort Facebook igen.

Men det var pgr av att jag gillade inte alls det nya dom hade gjort.


Så då behöver man ju inte fortsätta sitta där :-)


Men bloggen behåller jag...



Av Pia-Maria - 6 oktober 2011 15:52

  Idag skulle jag handla presenter till pappa och så i ingången till Jula så stod det en snöslunga för 3995:-

En mindre modell än vad mamma & pappa har.


Frågade om det var beställningsvara, men det var det inte, utan de hade ett fåtal kvar, kom in några imorse och sen kommer det ett parti imorgon också. Så jag ringde till min svärmor direkt och frågade om dom skulle ha en så jag betalade en direkt så nu ska vi hämta den ikväll när Pelle slutar!!!


Men dom gick åt riktigt mycket så äntligen fick vi tag i en till dom.

Försökte i vintras men det gick ju inge bra. Blir ju slutsålt direkt.


~~~~~~~~~~~~~~~~~


Blev inget med födelsemärket på Ida. Blev remiss till kirurgläkare istället.

Men den ska bort i a f så det är ju skönt!!


~~~~~~~~~~~~~~~~~


Dax att fixa här hemma, sen skjutsa Ida till träningenm hämta snöslungan och sen hämta Ida och sen hem.

Blir en fullspäckad kväll :-)

Av Pia-Maria - 6 oktober 2011 09:47

 När jag kikar ut så är det burr burr.

Regnet öser ned, löven faller i samma takt, morgonrocken är på, filten över och Pepe som värmer mina ben.

Nu är det höst !


Det kan bli en riktigt intressan höst/vinter om vi får JA på lånet, blir det inte det, så blir det en mörk tid då många nya beslut måste tas inför framtiden.

Vilka det är vet jag inte, för någon lösning har vi inte än.


Men det finns bara en säker sak och det är att vi är två om det och två som kämpar.


Är det något jag tycker är skönt är hur mycket Pelle gör i denna del.

Tror nog jag gör mindre :-(

Pelle gör ju huset i 3D-studio, sen gör han det skalenligt, och sen möblerar vi det innan :-)


Så då ser vi exakt vad vi skulle få plats med.

Vi har sett ett köksbord vi vill ha så får vi se om det skulle få plats :-)


tycker det är rätt imponerande att kunna göra så!


jag hoppas verkligen på ett ja.

Kunna ge barnen detta

och sen att vi i framtiden har ett säkert boende inför pensionen.


Och barnen får följa sitt boende på tomten, ser det hela hur det kommer att byggas till vårat hus.

Alfred kommer vi nog aldrig få till dagis :-)


Barnen är ju fullt insatta i att vi väntar på svar om vi får bygga så hela familjens nerver sitter på utsidan.


Alfred brukar fråga om huset kommer idag ;-)
Snutteplutten... han väntar han också....

Jag är så nervös nu så magen är helt förstörd, sömnen är riktigt dålig och ja hela mitt tankesätt är väldigt svävande.

Kan inte tänka på mycket just nu :-(


Vill bara ha ett svar så vi kan gå vidare....






Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards