Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Att följa en annan.....

Av Pia-Maria - 26 juni 2012 07:52

Jag följer ju en del andra bloggar, blandannat en blogg som heter Matplatsen. En tjej Victoria som har en matblogg. Riktigt bra!!!

Hon brukar handla dyra saker som är på rea på en speciell sida. Nu har jag kikat lite på denna sida och hittat något jag vill köpa!

http://campadre.se


Nu har dom rea på ett skål-set som är relativt dyra.


Rosti Mepal heter märket och man får 4 skålar med lock för otroliga 399:-

Nypris är över 600:- annars.

Jag har gått och kikat på dessa skålar länge och vi har pratat om att köpa nya. Vi har en sån skål hemma. Och den är tålig och tar verkligen inte åt sig smaker.

Ska prata med maken när han kommer hem. Kontot blöder, men ett par skålar har vi väl råd med? :-)


Om man handlar från Campadre så är det längre leveranstid, men vad gör det när man får en hel del billigare?


Vet inte om jag har skrivit det förut, men Pelle har fått lite nya arbetsuppgifter på sitt jobb. Han sökte en tjänst som till en början är halvtid. Blir väl mera framöver.

Men han ska köra BRAND på Saab nu.

Så nu har jag ytterligare en brandgubbe i familjen :-)


Så stolt över maken.


Igår hade snickarna lagt golv i köket och i Ida`s rum. I Ida`s rum hade de inte täckt över så då fick vi se hur fint det blev i hennes rum. Åhhh så nöjd jag känner mig.

Nöjdheten man känner för varje nya grej dom gör är underbar!

Det blir så fint.

Men vi har ett stort problem.

Alfred hittar ju inte i huset.

Han hittade ingeting i huset och så frågade han också om jag och Pelle skulle bo ihop?

Undra hur den lille killen tänker.


Det märks på bloggen att det är regn ute.

Har ju inte så mycket annat att göra ju :-)


Men lite kommentarer skulle inte skada :-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Ovido - Quiz & Flashcards