Pia-Maria

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Pia-Maria - 3 februari 2012 18:36

 Idag efter lunch kom jag hem!

Så otroligt skönt!

Var en omtumlande upplevelse men nu är det äntligen över!


Skulle ju ha operats kl 12 i onsdags, men det var lite väntetid så kl 14:45 låg jag på operationsbordet.

Behövde jag säga att mitt största bekymmer var hur hungrig jag var!


Jag skulle ju inte bli sövs, men det blev jag ia f.

Har inte fått någon klarhet i det hela.

Fick i a f min första och sista ryggbedövning.


kändes inte så farligt att ta den. Mer som ett tryck mellan kotorna.


Somnade strax efter att ha fått bedövningen.


Vaknade upp vid 6 tiden vid halv 8 tiden tror jag att Pelle kom upp till avdeleningen med mina saker.


Då började det klia. Och då menar jag KLIA.

Fan kliade överallt. Trodde jag skulle bli tokig.

Rödflammig i ansiktet, svullen och fan så jag såg ut!

Visade sig att jag hade fått en allergisk reaktion mot ryggbedövningen. Så jag fick en massa tabletter, men de hjälpte inte alls. Så tillslut fick de gå in med kortison för att få stopp på eländet.


Så för mig blir det ALDRIG mer ryggbedövning. Var något i det som jag itne tålde och som nu står inskrivet i min journal att jag inte tål.

Så det skulle jag komma ihåg också!

Så nu vet ni det. ingen ryggbedövning på mig inte.


igår morse så tog jag mig upp ur sängen kl 7, klädde på mina egna kläder och fick frukosten serverad på sängen.


Då hade jag varit vaken sen 02:30.

Vände på dygnet där lite.

Men jag höll mej vaken största delen av dagen igår och fick en sovtablett vid 9 så jag skulle kunna sova på natten.


mamma,Ida,Pontus och älsklingen kom och hälsade på igår på dagen. Sen på kvällen kom Pelle en stund också.


Idag var jag uppe och åt frukost själv och sade till att jag gärna åker hem också!


De tyckte jag var så pigg så det fick jag.


Så vid 12 hugget åkte vi hem.


Fick sjukskriving fram tills den 4;.e Mars.


Här hemma fick Pelle och jag SUPRPICE nr 1.

På tisdag kommer de och börjar med att staka ut huset och på torsdag börjar de med grunden.

Vi som har lite att göra innan de skulle börja ( om 3 veckor som det var sagt innan )

. Jag som inte får lyfta något kan ju inte hjälpa till med något!!!


TACK TACK TACK

För alla sms, samtal, krya-på dig hälsningar jag har fått av alla.

Gör mej alldeles tårögd att alla bryr sig så mycket!


Pelle gör ett kanon-jobb här hemma med barnen och alla saker som måste göras.

Bättre make får man leta efter.

Älskar dig Pelle.


Nu blir det en lugn kväll framför tv`n.

Den har jag saknat :-)


Operationen jag har gjort är en hysterektomi.

Alltså jag har tagit bort livmodern.

VARFÖR låter jag vara osvarat.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards