Pia-Maria

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Pia-Maria - 6 februari 2012 19:28

 Idag har det känns ännu bättre i kroppen. Har varit uppe väldigt mycket. Var inne hos mamma och tog en dusch.

Har fortfarande svårt med djupa andetag och det gör fortfarande riktigt ont på min höger sida.


Tog på mej min gröna Ik Björnen tröja som jag inte använt på evigheter. Pappa har ju sin ofta på sig. Då frågade Alfred om jag hade snott morfars tröja. han var orolig att jag inte skulle få ha den på mig.
hahahaha 


Idag har finaste maken varit så duktig.

Han rensade sista boden idag och kämpade massor.

Han har gjort världens jobb här hemma inför början av bygget denna vecka.


Och ÄNNU står vattnet still. JÄVLA SKIT!

Försöker se det positiva i att vi har värme. Det är ju aldrig så illa att det inte kan bli värre :-)

Eller som Alfred sa till mamma:
Mormor, vårat vatten har frysit ihjäl !
hahahahahaha


Så vi har gett hoppet till imorgon och är det inte igång imorgon så får jag leta reda på rörmokare.


Fick ett samtal förut från en gubbe att dom kommer imorgon och börjar med att staka ut huset !!!

Äntligen äntligen äntligen ska vi få börja se saker hända. inte bara en massa papper och drömmar.


Så på torsdag eller fredag börjar de med grunden!!!


Eftersom vattnet fortfarande ståt still fick det blir hämtmat idag med. Barnen gnäller inte med det gör jag.

Jag är inte alls sugen på hämtmat...

Men imorgon får jag laga mat inne hos mamma om det inte fungerar än.


Häromdagen fick vi ett samtal som löste ett av våra största bekymmer.

Henrik, mannen från ovan kommer och hämtar veteranbilen i garaget och har hemma i sitt garaget tills i vår. Han har även fixat ett bilsläp.

Vet ärligt inte vad vi hade gjort om han inte hade kunnat hjälpt oss.

Så vi är så tacksamma för all hjälp vi får från alla!!!!


Idag fick jag även ett "paket" på posten.

Passade mej riktigt bra.

Ett paket från www.godisboxen.se

Var en chokladkartong och 2 triss-lotter i !


Tack Malin & Magnus !!!!


ingen lycka på lotterna men godiset var så gott!


Sidan blev sparad bland favoriter. Kommer jag absolut använda själv i framtiden !!!


Nu ska älsklingen jobba i 3 dagar, så jag får hanka mej fram här hemma själv.

Pelle har gjort ett jättejobb med hem,barn och allt som ska fixas denna vecka.

Är så stolt och kär i honom :-)


Dax att göra lite annat....


    

Min kärlek !!!

Av Pia-Maria - 6 februari 2012 07:00

Mina föräldrar:


Min Pappa heter Allan och är 62 år. Jobbar som ledningsbefäl på Brandförsvaret.

Vi är väldigt lika till utseendet, men dock ej till sättet.


Min mamma heter Kristina och är sjukpensionär sen 2000.

Innan jobbade hon med gamla utvecklingsstörda på ett gruppboende.


Mina föräldrar är nog mitt livs grund och det tror jag nog alla håller med om som känner oss.

Skulle aldrig kunna leva utan dom :-)

 





Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards